Opa's droom... - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Opa's droom... - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Opa's droom...

Door: Make Sense!

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2009 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Hallo allemaal,

Mona en Monique žijn vandaag naar de opa en oma van Ceža geweest en kwamen daar heel emotioneel vandaan.

Že vroegen aan Opa hoe hij het vind dat er een nieuw huis voor hem en žijn familie gebouwd wordt. Žijn antwoord was; Ik wordt 's-morgens wakker en hoop dan dat ik dit geen droom is!
Opa heeft het gevoel dat žijn leven opnieuw begonnen is!

Wilma is 's-morgens eerst naar Sladja gegaan. Inmiddels had Mico, de rechterhand van Sladja, al geinformeerd wat het žou kosten om voor de twee mensen in het Mudhouse een nieuw huis te bouwen. Wilma en Bert waren behoorlijk aangedaan na het bežoek aan deže mensen, dat er informatie ingewonnen moest worden wat het bouwen van een nieuw huis žou gaan kosten. Dit was de Sociale dienst ook al ter ore gekomen en žij willen Maria en Dusjan ook helpen. Wie weet kan hier een goede samenwerking uitkomen en krijgen deže mensen een nieuw huis. Het huis waar že wonen staat op instoren. Er is geen stromend water, de douche is een aantal plastic flessen met water die tegen de muur van het huisje staan op te warmen in de žon. Wij kunnen het ons niet voorstellen, maar deže omstandigheden žijn žeer schrijnend en hier moet echt iets aan gedaan worden.

Wilma ging daarna op pad met Mico 1 en Mico 2 (de tolk) om meubels en de houtkachel te kopen. De houtkachel/fornhuis wordt donderdag geplaatst en de bedbanken morgen al.
De kast voor het Mudhouse wordt ook woensdag al gebracht.De bedbank voor dit huis moet op maat gemaakt worden en komt later. De bank wordt bekleed met wijnrode stof en er is een mooi wijnrood met beige tapijt gekocht. In het Mudhouse liggen allemaal lappen op de aarden vloer, dus een tapijt is geen overbodige luxe. Verder žijn er ook dekens gekocht en heel veel verf. Mico hoopt morgen te beginnen met het schilderwerk in het Protectiv House.

Ondertussen vordert de bouw gestaag. Toen de laatste stenen gemetseld werden heeft Riny, onder applaus, de vlag gehesen!

Dit was het weer voor vandaag.
Jullie horen yo snel mogelijk weer van ons.

Heel veel lieve groeten van ons allemaal.

  • 20 Mei 2009 - 07:58

    Petra Adrichem:

    ik vind het geweldig wat jullie doen, weet hoe het is,lees het ook met tranenin mijn ogen. strekte

  • 20 Mei 2009 - 07:59

    Petra Adrichem:

    ik vind het geweldig wat jullie doen, weet hoe het is,lees het ook met tranen in mijn ogen. sterkte

  • 20 Mei 2009 - 08:40

    Marielle:

    Nou, nu hebben jullie me ook aan het snotteren hoor!
    Liefs, M.

  • 20 Mei 2009 - 08:48

    Monique Pulles:

    Wat een hoogtepunt, het hoogste punt! Gefeliciteerd en nog heel veel succes.

    Liefs, Monique

  • 20 Mei 2009 - 11:43

    Dickie De Rijk:

    Er is maar 1 woord voor jullie werk : GEWELDIG!!
    Ja, opa's droom kende ik natuurlijk en ik zie hem voor me 's morgens zijn ogen uitwrijven en denken : zou het echt waar zijn?? Hij heeft meer dan 10 jaar lang lopen zoeken, vragen, pleiten enz. en nu is het eindelijk zover!
    Mensen wat ben ik dankbaar dat Marlies en ik dit voorstel gedaan hebben aan jullie en wat ben ik dankbaar, dat jullie er voor zijn gegaan!! Dank, dank, dank!!!
    Dickie

  • 20 Mei 2009 - 13:17

    Corinie:

    De groetjes aan Renate.
    Wij weten uit ervaring hoe lekker ze kan koken en hoe goed ze een sfeertje kan bouwen.
    Succes met jullie project!

  • 20 Mei 2009 - 13:17

    Petra:

    Wat zijn jullie goed bezig zeg, ik kan me voorstellen als je al die ellende ziet dat je niet weet waar je moet beginnen en stoppen. Maar jullie zijn goed bezig, en dat in die hitte. Ook applaus van mij, met een diepe buiging.
    knuffel Petra

  • 20 Mei 2009 - 18:08

    Ida Vissers:

    Wat een klus en dat met die hoge temperatuur!
    Riny en alle anderen.....geweldig!
    We denken aan jullie en aan de mensen uit jullie verhalen.

  • 21 Mei 2009 - 11:24

    Bas Van Der Lelie:

    hey mensen,

    jullie zijn erg goed bezig en met die warmte zeg.
    ik weet hoe het is dus, respect. jullie hebben veel werk verzet moet ik zeggen, en het stemt mij zeer vrolijk om te zien dat het zo goed gaat. wij hebben er allemaal ook al erg veel zin in om in july hier op verder te gaan.en dan kunnen we zorgen dat opa ontwaakt uit zijn droom en mag en kan beseffen dat dit werkelijkheid word.

    heel veel suc 6 nog even niet alleen van mij maar zeker van alle deelnemers (20 stuks) van leusden voor doboj groet en pozdrave Bas van der Lelie

  • 22 Mei 2009 - 05:34

    Eric Van Hulten:

    Hallo Harde werkers.
    Omdat ik geen verbinding met de PC had (storing denk ik) kon ik niet eerder schrijven. Nu is alles weer okay en du: daar issie weer!!
    Jullie hebben het maar weer voor elkaar! Mooi gebouwd en die mensen zeer gelukkig gemaakt. Ik weet dat jullie straks weer op weg gaan en ikwens julluie dan ook een goede en voorspoedige terugreis. Rijdt voorzichtig!! en kom gezond weer thuis!
    Frans, ik wacht op je en houd ontzettend veel van je. Ik mis je!!
    Liefs voor allemaal!!
    Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 166051

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 27 Mei 2016

2016: Een huis voor de familie Todic

28 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Een huis voor de families Petrovic

20 September 2014 - 27 September 2014

Een huis voor Branko

09 Mei 2013 - 16 Mei 2013

Een huis voor de familie Miljanovic

01 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Een huis bouwen voor de familie Gojic

18 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Een huis bouwen voor Dean!

15 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Een nieuw (t)huis voor Ceca's familie

20 September 2008 - 27 September 2008

Vrijwilligersreis 2008

04 Mei 2007 - 19 Mei 2007

Vrijwilligersreis 2007

Landen bezocht: