Tussenstand met foto's! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Tussenstand met foto's! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Tussenstand met foto's!

Door: Make Sense!

10 Mei 2010 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vandaag zijn we allemaal met een voldaan gevoel teruggekeerd naar huize Make Sense! Op beide projecten is er veel resultaat geboekt.

Project gezin Milletic.
Nadat de bus van Berry was leeggehaald, om ruimte te maken voor de aankoop van materialen van het andere project, zijn we hard aan de slag gegaan. Danny en Andre hebben de Dannyput verder uitgegraven (eerder bekend als septictank). Michel & Jet hebben 'effe' een waterleiding aangelegd, terwijl Bert en Rochelle de riolering aanlegden. Ondertussen ging de aannemer Zoran als een speer met de bekisting voor het betonstorten en het stucwerk in de badkamer, slaapkamer, hal en trap, dit alles onder de bezielende leiding van John.
Jet en Rochelle zijn na de lunch aan de slag gegaan met het beitsen van de 'schrootjes' wat de binnenkant van het plafond gaat worden. De moeder van het gezin, Danijele vond dit wel erg interessant, dus haar hebben we op dat moment ook een verfroller aangegeven en ze heeft de hele middag samen met haar kinderen hard mee gebuffeld. Jaap heeft als vliegende keep bij deelprojecten binnen dit project zijn steentje bijgedragen. Aan het eind van de dag is het beton gestort, dus morgen kunnen we echt aan de slag met de dakconstructie.

Project oma Skula
Vanochtend zijn Berry en Meriam op stap geweest om zand en stenen voor de bestrating te halen. Zand was snel geregeld en werd gebracht met een kiep vrachtwagen, de stenen was iets lastiger want we werden van het kastje naar de welbekende muur gestuurd. Maar uiteindelijk is het wel gelukt, het zijn alleen geen stoeptegels maar halfjes, iets meer werk dus.
2200 kilo werd in Berry's busje geladen (ken net...) en weer met het handje uitgeladen. Tijdens het egaliseren van de tuin van Oma, kwamen we vanalles tegen. van oud serviesgoed, tot glaswerk tot slippers en iets vaags in een plastic zak, tot aan een dinosaurus kaak (kan ook van een koe zijn hoor..). Nardie heeft de buurt blauw gezet, door met zijn slijptol de wc deur in te korten, omdat deze anders niet over de nieuwe bestrating heen kon. Riny, Jerr en Carolien hebben van het eerst van hun leven gestraat, en het ziet er super uit (zie foto's).

Even ter verduidelijking, Oma Skula is eigenlijk geen oma, want ze heeft helaas geen familie meer. Maar gisteren heeft Jet definitief besloten om deze dame te adopteren, waardoor ze nu de oma van Jet is geworden. De adoptie, die loopt via het adoptieprogramma van Stichting Hulpactie Doboj, zorgt ervoor dat ze in ieder geval dit jaar nog wordt voorzien van 8 voedselpakketten, daarnaast wordt gekeken wat er nog meer noodzakelijk is voor oma.

Naast de projecten ook nieuws vanuit Huize Make Sense!, want we hadden vandaag een jarige in de keukenploeg. Karin is vanochtend om kwart over vijf toegezongen, voordat ze aan het ontbijt begon. Vanavond hebben we genoten van een heerlijke pastamaaaltijd, met daarna als afsluiter een lekker stukje taart. Bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd Karin en dank aan Henneke voor de organisatie!

De enthousiaste afwasploeg van vandaag willen we jullie niet onthouden... zie foto. Tot gauw!!

• 10 Mei 2010 - 19:56

Marielle:

Wauw, wat verzetten jullie fantastisch werk! Karin, heb je een leuke verjaardag gehad? Van harte gefeliciteerd. En Meriam, begrijp ik nou dat ze aan het oefenen zijn om straks jouw 'straatje' (lees: achtertuin) opnieuw te tegelen? ;-) Liefs, M.

• 10 Mei 2010 - 20:00

Dorathe:

Lieve Toppers,

Wat hebben jullie al veel gedaan, echt geweldig. Leuk om er nu foto's bij te zien, vakwerk zie ik. (als niet klusser ziet het er profie uit :-)). Verdeel de krachten en luister naar Carla, insmeren dus. Geniet van het mooie weer, hier is het koud, brrr nu 7 graden.

Jullie zijn kanjers, liefs Dorathe

• 10 Mei 2010 - 20:01

Martin:

Goed bezig mensen...
    Make this world a better place.

Succes en ook veel plezier (samen).

• 10 Mei 2010 - 20:17

Dorien, Marsha En Mi:

goed bezig!!!

• 10 Mei 2010 - 20:20

Dorien:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Petje af voor wat jullie al bereikt hebben. En veel succes de aankomende dagen. Hartelijke groetjes, Dorien

• 10 Mei 2010 - 20:21

Marsha (zus Van Jer):

Hallo allemaal, Wat zijn jullie goed bezig!! Echt respect dat jullie hieraan meewerken. Heel veel succes nog!

Liefs

• 10 Mei 2010 - 21:11

Margret:

Dit gaat super zo te zien! Petje af hoor! En Jet..... heb je toch nog een oma! Liefs Margret

• 11 Mei 2010 - 06:28

Willian:

John, je hoofddoek wel netjes dragen! Ziet er netjes uit, maar een geultje graven in de klei?!?

• 11 Mei 2010 - 06:41

Jolanda:

Heey Michel en de rest

SUPER trots!!!!!!!!!

DIkke kus Jolanda

• 11 Mei 2010 - 10:56

Irma:

Wat heb ik weer bewondering voor jullie allemaal! Zelfs de beerput hebben jullie moeten verbouwen, kreun. Echt diepe buiging voor jullie allemaal en leuk om te lezen dat het aanstekelijk werkt voor de bewoners. Heel fijn dat jullie een goed onderkomen hebben gekregen! Klussen is zwaar, daarom een goede slaapplek en keuken essentieel! Heel veel sterkte! Irma

• 11 Mei 2010 - 13:54

Proest! Een dinokaak, haha! Wederom een leuk verhaal. Ben trouwens benieuwd waar huize Make Sense is!

Gr. Timon.

• 12 Mei 2010 - 10:59

Saskia:

Hoi Meriam,

Ik zie dat je weer lekker bezig bent. Top hoor, dat er toch elk jaar weer een project(en)is. En natuurlijk een delgatie manschappen om zoveel goed werk te verrichten. Ik wens jullie heel veel succes daar en ook heel veel plezier.

Liefs Sas

• 12 Mei 2010 - 12:52

Arie :

Beste make sensers hou nog even vol. het ziet er allemaal weer veel belovend uit.
    De thuisblijvers zijn weer trots op jullie (vooral op Bert natuurlijk) Groeten Arie

• 12 Mei 2010 - 14:55

Pepijn:

Hoi papa ik heb jou op de foto gezien boven op een huis wat doe je daar?
    Pepijn

• 12 Mei 2010 - 18:00

Syl Klinkien:

He lieverd!

Wat ben je goed bezig. Ik dacht dat je op vakantie was. Super!! Heel veel succes.

Dikke knuffel Syllie