heet , heter, hoogst - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu heet , heter, hoogst - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

heet , heter, hoogst

Door: Make Sense!

19 Mei 2009 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Ondertussen bouwen de kanjers gewoon als een bezetene door aan het huis. Inmiddels loopt de temperatuur op naar een graad of 35. Inmiddels zijn de muren zo hoog dat ze lekker uit de wind staan die er toch al niet was dus het begint een beetje op een sauna te lijken. Helaas ontbreekt het dompelbad.
Gelukkig worden ze goed verzorgd door het koks-team.We hebben een nieuwe ladder aangeschaft nadat Jos door een gammel Bosnisch houten exemplaar van de aannemer naar beneden was gekletterd. Gelukkig is het een soort van goed afgelopen en heeft hij alleen een paar enorme schrammen en vandaag waarschijnlijk heel veel spierpijn. Maar dat hebben we allemaal want we zijn dit werk natuurlijk niet gewend. Er is beton gestort in de steunpilaren, de binnenmuren zijn gemetseld en de kozijnen hebben een bovenkantje gekregen.

We zijn ook nog bij Bozidar geweest en het was leuk toen we aan kwamen rijden dat er een "echt" huisje stond. Het is nu namelijk gestuct en dat ziet er direct heel anders uit. De badkamer is mooi geworden, die hadden we nog niet af gezien. De aannemer moet alleen nog wat details afwerken en dan is het helemaal klaar. Bozidar zag er goed uit. Hij gaat naar school en dat doet hem goed zo te zien. We hebben een heleboel levensmiddelen voor ze gekocht en hebben het cadeau van Boaz aan hem gegeven. Helemaal goed natuurlijk.

Mona is vaak op pad om families te fotograferen voor een mooie reportage over het leven van de mensen na de oorlog.

We hebben een knus diner gehad met de vrijwilligers die er waren want Riny was met Dorine, Arie en Jos met een kennis van Riny uit gaan eten, Mona en Monique waren op fotografeerpad dus we waren nog met ons 8en over.Heerlijk gegeten, kaarsen en servetten op tafel, wijntje er bij en tot in de kleine uurtjes gekletst over al onze belevenissen.

Tot de volgende keer.
Groeten van alle vrijwilligers.

• 19 Mei 2009 - 15:00

Marga:

PETJE AF en BEWONDERING voor al die harde werkers in het nieuwe "wellness centre".

• 19 Mei 2009 - 15:43

John:

Top ik laat wel wat koude lucht naar jullie toe sturen, wat betreft de lader die was zeker niet gekeurd (grapje).x

• 19 Mei 2009 - 16:30

Eric Van Hulten:

Hallo AlleMaal!!
    Hebben jullie het er wel naar je zin? Met al dat harde werken en dat 15 uur per dag lijkt het onderhand wel een beetje een slaventoestand. Gelukkig weet ik veel beter en hoor ik van Frans dat alles helemaal goed gaat en jullie op het schema voor liggen.
    Ik hoop dat jullie wat Frans betreft tevreden over zijn kookkunsten zijn. Ik ben het al meer dan 35 dus ik ben ervaringsdeskundige.
    Ik wens jullie veel sterkte en plezier en aan Frans heel veel dikke kussen

Eric

• 19 Mei 2009 - 16:41

Dickie De Rijk:

GEWELDIG!!!!!!!!!!!!! HET WORDT EEN PRACHTIG BOUWWERK! hET MOOISTE HUIS VAN HET DORP! iN ELK GEVAL MET HET MEESTE GEVOEL EN DE MEESTE LIEFDE GEBOUWD!
    WIJ KRIJGEN ER IN HOLLAND EEN "WARM" GEVOEL BIJ!! JULLIE HEBBEN DAT AL, BEGRIJPEN WE, MAAR HET IS HET FIJNSTE GEVOEL DAT JE OOIT BELEEFD HEBT, LIJKT ME!! SUCCES VERDER EN LAAT DIE TRANEN MAAR LOPEN, DAT IS GOED VOOR JE!!
    DANK VOOR JULLIE INZET, WERK EN DOORZETTEN!!
    lIEVE GROETEN VAN KAREL EN DICKIE

• 19 Mei 2009 - 18:43

Tom:

goed om te horen over Bozidar en ook leuk dat het hem goed doet om naar school te gaan het lijkt me een aardig jongetje en ook leuk van die knuffel in de muur ik moest een traan weg vegen groetjes aan iedereen die mee werkt en nog succes met het huis en ik mis dorathe maar het is ook wel goed wat ze doet vind ik maar dat zal iedereen wel vinden en de kinderen daar al helemaal maar dat is logisch maar doei van Tom

• 19 Mei 2009 - 18:52

Emilio:

wat leuk om jullie verhalen te lezen. alleen dorathe niet zo handig van je been he. gaat het al wat beter? ik hoop het wel hoor. wij (tom en ik) missen je heel erg ik wil dat je snel weer terug komt.
    en hoe gaat het met de kinderen van het kindertehuis? En nog wat hier in nederland is het behoorlijk koud integendeel bij jullie. succes met het werk verder en ik hoop dat je gauw weer terug komt groetjes Emilio

• 19 Mei 2009 - 19:15

Saskia:

Hoi Allemaal,

Super wat jullie allemaal weer voor elkaar aan het boksen zijn daar. Pet je af hoor ;-)

Leuk om te horen dat het met de bestaande projecten toch ook goed blijft gaan en dat er zelfs vervolg aan wordt gegeven.

Dat is toch maar weer mooi een extra opsteker.

Heel veel succes daar allemaal en op een goede afloop.

Groetjes en werkse nog even.

Saskia Pijl

• 19 Mei 2009 - 20:31

Karin De Bruin:

Nog even volhouden!!
    Echt heel veel bewondering voor jullie.
    Laat Henriette maar goed voor jullie zorgen.
    Ga ervoor Henriette TOP!!
    Groetjes Karin

• 20 Mei 2009 - 07:24

Danielle:

Ongelooflijk wat jullie allemaal weer doen!

• 20 Mei 2009 - 08:28

Marielle:

Ja hallo ben ik weer. Wat goed dat Bozidar naar school gaat, wie had dat gedacht?! Top! He Mona, hoe gaat het met fotograferen? Is het wat je had verwacht? Ben heel benieuwd naar de resultaten. En verder allemaal wel een beetje op je zelf passen he? Zweepslag, van de ladder afvallen... zo is het wel genoeg.
    Liefs, M.