De tweede dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De tweede dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De tweede dag

31 Mei 2015 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Over de warmte gaan we het niet meer hebben maar het was weer heeeeeeeeeel warm.

We gingen vandaag zo snel dat er uit een reeds gemetselde muur een gat hebben moeten slijpen omdat er eigenlijk een raam had moeten zitten maar de opzichter zelf zo hard aan het metselen was dat dat iets te laat werd ontdekt.

Helaas had de snelste metselaar van vandaag (de meneer van vorig jaar: Branko) niet heel erg op de gespannen touwtjes gelet en moest een deel van de muur af worden gebroken.

De timmermannen hebben lekker in de schaduw gewerkt. Gelukkig dat ze daar stonden want het hout was nog heel erg nat en dus loodzwaar. Ze hadden heel veel hulp van de kinderen die onder het spelen met het hout (ze hadden er een hele gevaarlijke wip van gemaakt) ook hielpen met verven en het snoer weg hielden bij de zaag.

We hebben weer veel verplichte watermomentjes gehad uit 30ste hands bekertjes dus als we met rare vlekken terug komen dan weten jullie waar het van komt…

Een huis is afgemetseld, het andere schiet ook al erg op dus we liggen op schema.

• 31 Mei 2015 - 17:48

Riet Lenting:

scheelt wel gordijntjes hihi
    maar wat werken die boys

• 31 Mei 2015 - 18:33

Rochelle :

Wauw!! Wat een tempo hebben jullie erin, en dat ondanks die hitte. Top om te lezen dat het zo snel gaat ondanks de kleine hickups. Succes!! Dikke knuffel Rocky

• 31 Mei 2015 - 19:01

Frieda:

Dat gaat weer super, heerlijk hoor een zonnetje maar ik begrijp dat het afzien is. Misschien een tropenrooster inplannen ;). Nou mannen en meiden, ga zo door!!
    Speciaal een dikke x voor Jeroen en Johnnie

• 31 Mei 2015 - 20:13

Astrid Giesen:

Super om te horen dat jullie ondanks de hitte toch de vaart er in weten te houden .... en eh gaaf dat Branco er ook is.
    ik zie op de foto's dat niet iedereen een petje op heeft tegen de zon. Wel doen hoor ..... zoveel zon op je bolletje is niet best.

xxx Astrid
    Voor straks lekker slapen en morgen weer fris aan de bak.

• 31 Mei 2015 - 20:41

Hemmo:

Wow, wat gaan jullie weer (te :) ) hard in die hitte. Geweldig hoor, om dit te lezen. Enne... petje af voor jullie allemaal, maar dan uiteraard figuurlijk. Top en sukses verder!

Extra zoen/hug voor Meriam en Bert.

• 01 Juni 2015 - 19:30

Tim Van Elteren:

Hoi Jeroen en overig werkvolk

Leuk te horen dat het o zie je maar weer dat uitvoerders toezicht moeten houden en niet met hun handen maar met het hoofd moeten werken. Maar bij gebrek aan mankracht kun je niet anders.
    Kijk maar uit dat je niet té hard gaat. Dan worden het volgend jaar drie huizen.

Hier gaat alles naar wensen.

Hartelijke groeten en tot schrijvens.

Joke en Tim