Dag 6, een lange productieve dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Dag 6, een lange productieve dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Dag 6, een lange productieve dag

04 Juni 2015 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vanmorgen om 5 uur opgestaan want we hadden om 6 uur op de bouw afgesproken. Vroeg beginnen zodat we voordat de hitte echt zou doorbreken al een flinke klapper hadden gemaakt. Op de bouw werd het ontbijt geserveerd dus dat was weer eens wat anders. Snel eten, lunchpakketje maken en toen weer snel verder bouwen.

Dat is een goede keus gebleken want rond lunchtijd was het echt niet meer te harden en siesta zat er niet in…

Wat is er weer gebuffeld! Het grootste deel van de dakplaten zitten er op, alle spanten staan, de voor- en achterkant van de nok is bijna helemaal gemetseld, de schoorstenen zijn bijna af, we beginnen dus op te schieten maar we zijn nog zeker niet klaar.

Daarom morgen weer om 6 uur op de bouw afgesproken zodat we voordat de mannen die de dakbedekking plaatsen komen, we het laatste stuk tot de nok dicht kunnen maken.

Het was erg dringen op de eerste verdieping, op een gegeven moment liep er een man of 15-20 op de eerste verdieping te dringen voor een plekje. De territoriumdrift speelde af en toe wel parten tijdens het bouwen want iedereen is natuurlijk erg druk en wil verder.

Hadden we al gezegd dat het warm was? Die jongens op het dak, echt petje af hoor! Het was niet te doen! Zo ontzettend heet, maar ze zijn gewoon doorgegaan. Kanjers!
Allemaal trouwens want het was voor iedereen warm natuurlijk!

Ik ga nu stoppen want het diner wordt geserveerd en we eten weer Pekka!!!

• 04 Juni 2015 - 20:37

Riet Lenting :

diep en diep respect voor die mannen petje af hoor

• 04 Juni 2015 - 21:01

Astrid:

Waar jullie in een week toe in staat zijn ..... en dan ook nog bij deze hitte.
    Wauw !!!!!
    De druk om alles af te krijgen zal denk ik wel groeien. Blijf goed op ieders veiligheid letten want we willen jullie kanjers graag allemaal heel terug!

xxx Astrid

• 04 Juni 2015 - 23:21

Nell En Dick:

Wat hebben jullie met elkaar een prestatie geleverd. De ontzettende hitte sloopt je, maar gewoon door gaan. Ik weet nog van het eerste jaar in het ziekenhuis, dat ik twaalf T-shirts gebruikt heb. Ik zie uit naar de foto's die bij ons jammer genoeg niet binnen komen. Meriam en Bert, ik hoop jullie het weekend weer te zien en de verhalen te horen. Alle medewerkers van Make Sense, de complimenten voor jullie doorzettingsvermogen.

Groeten van Nell en Dick