Een mooie warme dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Een mooie warme dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Een mooie warme dag

30 Mei 2015 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vanmorgen vroeg opgestaan en om 8 uur op de bouw afgesproken. Het grootste deel van het materiaal stond klaar dus we konden gelijk beginnen. Zoals ieder jaar was het ook nu weer even lastig om op te starten en moest iedereen z’n werkplekje weer even vinden maar toen we eenmaal allemaal op ons plekje stonden gingen we als een trein. Bij de eerste koffie pauze begon het al aardig op te warmen en dat was wel het thema van de dag. Het was heel warm. Er is ongeveer 40 liter water, 5 liter limonade, 5 liter koffie en nog ijsjes doorheen gegaan. En eigenlijk was dat nog te weinig….

De broers en hun vrouwen hebben ook hard mee gewerkt en zelfs de kinderen hielpen mee als ze niet onze koekjes aan het op eten waren tenminste ;-)

We zijn, ondanks de hitte goed opgeschoten. Het ene huis is 7 stenen hoog opgemetseld en het andere huis 4, dus we gaan lekker. Rond een uur of 4 begon de hitte zijn tol te eisen en ging het iets langzamer maar we zijn toch nog lekker doorgegaan.

Aan het einde van de dag werd het hout gebracht dus de timmermannen kunnen zich morgen helemaal uitleven. Ze hebben een mooie werkplek in de schaduw gecreëerd, dus dat hebben ze goed geregeld.

We zitten nu moe maar voldaan op de veranda van ons slaaphuis, de ene helft is al gedoucht en we gaan zometeen eten, maar niet voordat we de 3 mensen van de 2e groep hebben verwelkomt. Die zijn inmiddels al de grens van Bosnie gepasseerd, dus die gaan gezellig met ons mee eten zo.

• 30 Mei 2015 - 19:29

Marielle:

Gelijk beginnen. Dat klinkt goed! Zet 'm op, kanjers, twee huizen bouwen, dat gaat jullie lukken! X

• 30 Mei 2015 - 19:31

Astrid Giesen:

Fijn om te horen dat jullie een goede start hebben kunnen maken en dat de rest van het eam ook veilig aangekomen is. Fijne avond verder ..... en succes morgen!
    Liefs Astrid

• 30 Mei 2015 - 20:21

Riny:

Hey kanjers, 2 huizen bouwen! Wie had dat kunnen bedenken een paar jaar geleden !
    Maar met inmiddels zoveel ervaring en een op elkaar ingespeeld team gaat dit zeker lukken.
    Goed ingesmeerd, André ! Goed innemen, niet alleen s' avonds ha,ha! En petten op en ook die nat houden net als toen in die warme week bij dak van Fam Alexis.
    Trots op jullie, liefs Riny

• 30 Mei 2015 - 22:30

Wilma:

Het gaat weer helemaal goedkomen! Jullie zijn toppers... Voor vanavond, geniet! En voor morgen heel veel succes!!!!

• 30 Mei 2015 - 23:06

Petra:

Jullie zijn geweldig, misschien in Nederland een bedrijfje starten?

• 31 Mei 2015 - 11:18

Nel:

Geweldig mannen wat jullie daar weer neer gaan zetten. Blijf vooral goed drinken met deze warmte en blijven smeren, dan komt het zeker goed.

• 31 Mei 2015 - 17:34

Dini:

Hallo allemaal,de start is er en een goed begin ook heb ik op de foto gezien.
    Lekker weer dus,hier regent het.
    Veel werk plezier met elkaar en Ronnie gr ma.

• 01 Juni 2015 - 10:34

Joop Zoutenbier:

Geweldig dit allemaal weer te mogen lezen. Blijft toch ons 2de homeland!
    Succes allemaal.

Groet Joop