Tussenstand dag 3 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Tussenstand dag 3 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Tussenstand dag 3

Door: Make Sense!

24 Mei 2011 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Even snel een berichtje tusendoor en een poging fotos te plaatsen.

Gistrenmiddag bij de familie Aleksic 1500 dakpannen naar boven gesjouwd die ze er nu aan het opleggen zijn.

Bij het huis van Dean zijn inmiddels bijna alle betonpalen gevuld met emmertjes beton. Alles met de hand vullen dus veel werk.

De drainage bij Prijatelska is gisteren niet helemaal klaar gekomen, maar daar wordt op dit moment de laatste hand aan gelegd.

Morgen gaan we bij het project voor volgend jaar kijken met de aannemer.

Inmiddels is duidelijk dat Deans huis met onze financiele hulp en een hypotheek die Dean gaat afsluiten, voor de winter helemaal klaar zal zijn. Dat wil zeggen 2 verdiepingen en een zolder met dak, ramen er in en electriciteit. Hij en zijn zus en broertjes kunnen deze winter dus warm en droog wonen.

Maar goed aan ons nu nog even de schone taak om deze week de begane grond en eerste verdiepingsvloer klaar te krijgen.

Als het goed is wordt vanmiddag de laatste dakpan bij de familie Aleksic gelegd en dan kunnen de mannen van dat project deels komen helpen bij het huis van Dean. Dat moet ook wel om het af te krijgen want we beginnen moe te worden merken we dus er wordt iets meer gerust tussen het buffelen door.

En dan gaan er nog 2 mannen met aannemer naar de familie Petrovic om de deuren te vervangen en buiten een klompenhok te maken zodat de wind en regen niet zo tegen de voordeur slaat.

Nou ik ga nu proberen de fotos te plaatsen. Jullie zien vanzelf of het gelukt is.

Tto de volgende keer.

• 24 Mei 2011 - 18:33

Karel En Dickie:

En hoeveel kilo's afgevallen????
    Wat een gesjouw! Krachtpatsers hoor!
    Maar wat gaan jullie goed!
    Sterkte verder en groeten aan allemaal!
    Karel en Dickie

• 24 Mei 2011 - 18:37

Coco:

Voor Carla en (blonde) Rochelle
    Een blondje besteld een pizza. Wanneer de ober vraagt of de pizza in 6 of 12 stukken gesneden moet worden,antwoord het blondje, "in 6 stukken alstublieft,12 stukken kan ik nooit op!"
    Goed bezig daar allemaal,jullie maken vele mensen blij,top!
    Zet m op x Co

• 24 Mei 2011 - 18:48

Wilma:

Ik ben trots op jullie!

• 24 Mei 2011 - 18:55

Judith Nijland:

he johan h. doe je al goede klus ervaring op. ik hoor van marjan dat het je goed bevalt succes verder!

• 24 Mei 2011 - 19:33

Jet:

Hoi allemaal! Wat gaan jullie goed zeg!
    Nog even en jullie hebben geen bouwvakkers meer nodig.
    Veel succes met de laatste loodjes.

Jet

• 24 Mei 2011 - 19:45

Dorathé:

Wat zijn jullie een kanjers! Inderdaad neem genoeg rust jullie moeten ook weer veilig thuis komen. Nog heel veel plezier en succes!

• 24 Mei 2011 - 21:12

Judith Koot:

Super dat alles gaat zoals jullie ongeveer bedacht hadden. En ook nog de ruimte hebben om voor volgend jaar alvast te kijken.
    Een heel groot compliment voor jullie allen.
    Groetjes Judith

• 24 Mei 2011 - 22:07

Michel En Kids:

Hallo allemaal,
    Pepijn (7) heeft vandaag tegen zijn oude kleuterjuf gezegd dat mama in Bosnië is. "Mis je mama dan niet erg"vroeg de juf. "Nee hoor, het is met papa heel gezellig en ja, mama doet daar wel de arme mensen helpen".
    Dus mama, super dat je zorgt dat iedereen lekkere dingen te eten krijgt (papa doet het hier ook niet slecht)
    Groetjes en morgen nog een goede laatste dag.
    Michel, Felix, Pleun. Imme en Pepijn.

• 25 Mei 2011 - 10:37

Lukas Van Elteren:

hoi pap en frieda

ik hoop dat je het erg naar je zin hebt in bosnie.
    en we missen je heel erg
    groetjes. lukas

• 25 Mei 2011 - 16:34

Pleun:

hoi mam
    net als je thuis bent hebben we een hochkey wetstrijd en als we die winnen zijn we kampioen

xx pleun