Tussenstand dag 2 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Tussenstand dag 2 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Tussenstand dag 2

Door: Make Sense!

23 Mei 2011 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Volledig bezweet zitten meriam en ik (rochelle) nu in een internet cafe om jullie zo snel mogelijk te voorzien van de laatste ins & outs.

Project Dean:
Het hoogste punt is bereikt!! Als we vanavond naar huis gaan zijn alle buitenmuren gemetseld. Arie is op dit moment druk bezig om alle metselaars van de troon te stoten. Hij heeft er al eentje weggejaagd :-)

De geruchten gaan in Doboj dat de Hollandse vrouwen wel heel hard werken, zelfs harder dan de bosnische vaklui... ze beginnen een beetje bang te worden, kregen we door van een loodgieter. Goed nieuws dus!

Project Aleksic:
Ook daar is het hoogste punt bereikt, dus we gaan zo pannebier brengen. We verwachten dit project morgen af te ronden, des te meer mensen hebben we voor het betonstorten bij Dean.

Project Kinderhuis:
Jeroen, Nardie en John hebben vandaag de drainage aangelegd, dus dit project is alweer klaar: BINNEN 2 DAGEN!!

Project Petrovic:
Hier zijn we klaar met opmeten, nu is het wachten op de materialen.

Project Milletic (huis vorig jaar):
John is met de vader van het gezin naar de eerdergenoemde loodgieter geweest om het watertoevoer probleem op te lossen, ook daar loopt alles voorspoedig.

Tijd om weer snel aan de slag te gaan, pannebier brengen en dakpannen sjouwen. Nog even een paar leuke feitjes:

- Een eerst wat knorrige buurman, verraste ons (alleen de vrouwen) met heerlijke ijsjes

- Plastic landbouwzeil koop je hier per kilo, ipv per m2

- Zelfs de oma van Dean heeft meegeholpen met sjouwen

- De buren van Aleksic zijn zo blij met de hulp dat ze de lunch hebben verzorgd.

Tot snel!

• 23 Mei 2011 - 14:43

Nienke:

Geweldig om te lezen. Wat hebben jullie al veel gedaan. Ga zo door!

Vee liefs, xxx

• 23 Mei 2011 - 14:46

Dorathé:

Girlpower! Wat een geweldige berichten en fijn dat alles zo gewaardeerd wordt. Geeft vast veel energie. Goed dat de drainage alsnog gelukt is.

Heel veel groeten voor iedereen,

Dorathé

• 23 Mei 2011 - 16:48

Marielle:

Wauw, goed bezig! Enneh, sterkte met de hitte. Liefs, M.

• 23 Mei 2011 - 17:29

Hemmo:

Tjonge Meriam en anderen, 4 projecten tegelijk! Wat een energie gooien jullie er tegen aan. Geen wonder dat zij 'bang' van jullie worden... :) En prachtig dat het voorspoedig verloopt..

Groetjes, Hemmo

• 23 Mei 2011 - 17:44

Berry Lenting:

Leuk om te horen dat het zo goed gaat ik ben trots op jullie
    groetjes berry

• 23 Mei 2011 - 18:59

Astrid, Bas En Stef:

Fijn om op deze manier jullie inspanningen en successen te kunnen volgen. SUPER!!!!

liefs van Astrid, Bas en Stef

• 23 Mei 2011 - 20:54

Dick En Nell.:

Wat een energie hebben jullie met het warme weer. Wat werken jullie snel zo te lezen.
    Maar ik mis nog wat foto's. Zijn jullie daar te druk voor om die te nemen of door te seinen.
    We zien ze wel. In ieder geval nog heel veel energie en sterkte deze week.

• 24 Mei 2011 - 06:02

Miranda:

Ha het is gelukkig weer zweten!! Keep up the good work!

• 24 Mei 2011 - 06:43

Ellen :

Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Fantastisch werk, nog veel succes de komende dagen.

Gr. Ellen

• 24 Mei 2011 - 15:35

Dickie De Rijk:

Hallo allemaal,
    wat een geweldig verslag weer! En wat gaan jullie snel!!!!!
    Ontzettend fijn om te horen dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Wat ben ik trots op jullie! Dat mag ik toch wel zeggen, denk ik?!?!
    Maar ook wel een beetje jaloers, dat jullie daar zo goed bezig zijn en ik alweer hier in Nederland zit.
    Allemaal lieve groeten, ook voor de mensen waar jullie werken allemaal en tot horens maar weer en nog veel sterkte met de laatste paar dagen!!
    Karel en Dickie