Donderdag 6 mei - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Donderdag 6 mei - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Donderdag 6 mei

Door: Make Sense!

07 Mei 2010 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

We zijn er! Na een snelle rit zijn we om half drie Doboj binnengereden. Na een heerlijk drankje en een nodige toiletbreak bij het japanse gebouw, zijn we op weg gegaan om het resultaat van 2009 te bewonderen in Kotorsko. Wat een GAAF gezicht als je daar aan komt rijden en er staat een heel huis. Bij aankomst waren alleen de doofstomme echtpaar aanwezig met hun zoontje. Zij hebben vol trots ons het hele huis getoond. Helaas hebben ze nog niet de beschikking over stromend water, maar van Marlies hebben we begrepen dat dat zeker in de planning staat.

Daarna natuurlijk even een bezoekje gebracht aan Prijatelska Kuca, om de kinderen gedag te zeggen. Marlies had niets gezegd en er stonden een paar stomverbaasde kinderen in de tuin. Om een uurtje of half zes zijn we onze thuisbasis gaan bewonderen. We werden opgewacht door een Engelssprekende medewerker (da's handig!). Hij heeft ons vol enthousiasme alle vertrekken getoond. We slapen in kamers met 5 bedden, gordijnen kennen ze hier (nog) niet... De vertrekken zijn gescheiden, dus jongens op de bovenste 2 en de dames op de onderste 2 verdiepingen. Dat wordt nog wat... ook de toiletten zijn gescheiden ;-)
Verder nog niet heel veel nieuws, de keuken moeten we nog even goed inspecteren en de gezamenlijke ruimtes kunnen wel wat make-sense make-over gebruiken. Komt vast goed, we hebben er zin in!

Morgen op pad naar het project, kijken wat er allemaal moet gebeuren!

Dovidenja (denk ik... ik bedoel in ieder geval tot ziens!)