De eerste steen is gelegd! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De eerste steen is gelegd! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De eerste steen is gelegd!

Door: Make Sense!

17 Mei 2009 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Dag allemaal,

Dobre Dan. We zijn na een lange reis veilig aangekomen in Oostenrijk in Ossiach. Na aankomst zijn we met de hele ploeg gaan eten bij het hotel. Toen Dorathe even later de auto ging verplaatsen en uitstapte, voelde ze KRAK in haar kuitbeen. De pijn was dusdanig dat er besloten werd haar naar het ziekenhuis te brengen. Beter in Oostenrijk dan in Bosnie dachten we. Wat bleek het is een zweepslag in haar kuit. Lekker dan, 6 weken rust, pootje omhoog en absoluut geen autorijden. Trouwens het kan ook nog 3 maanden duren....

De volgende morgen de autoos heringedeeld en Door met pootje omhoog in auto gepropt en op weg naar Doboj gegaan. Het verliep voorspoedig behalve dat Bert de snelheidsduivel aangehouden werd door de politie en een bekeuring van 140 eurootjes kreeg. Maar........Bert heeft uiteindelijk 20 eurootjes betaald na stevig onderhandeld en vrijwilligerswerk genoemd te hebben.

Aangekomen in Doboj had Marlies voor heerlijke koude biertjes en fris gezorgd. De kinderen hebben we geknuffeld en wat zijn ze weer groot geworden. Te gek om ze weer te zien!

We zijn met zijn allen naar de bouwplaats, waar de fundering ligt van het huis van de familie van ceca, gegaan. Marlies is meegegaan. Opa van Ceca was er met de aannemer aanwezig en glunderde toen hij ons zag. Het is echt waar de Nederlanders zijn echt gekomen!

Groet van alle vrijwilligers

• 17 Mei 2009 - 15:04

Margriet De Schepper:

Lieve Dorathé,

Wat een pech: de zweepslag. Maar de energie spat van jullie bericht af. Veel succes daar allen met de bouw!

Margriet

• 17 Mei 2009 - 20:21

Herman:

Heel veel sterkte Dorathe!
    Toch veel plezier toegewenst met je team
    Herman

• 17 Mei 2009 - 20:53

John:

het is jammer dat het zo moet tegen zitten
    ik hoop er de volgende keer er wel bij te zijn
    in ieder geval veel sterkte allemaal en dat het mag lukken met de plannen groetjes van john

• 19 Mei 2009 - 22:02

Max:

Doe de kinderen de magische groeten van me.;-)
    En jullie allemaal succes, beterschap en veel plezier!
    Max