Weer thuis en de foto's - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Weer thuis en de foto's - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Weer thuis en de foto's

Door: Meriam

30 Mei 2014 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

We zijn weer thuis. Het was een enerverende reis. We zijn met een dubbel gevoel vertrokken. Er was nog zoveel te doen. Tegelijkertijd was er voor ons inmiddels minder te doen. De hulp door het Rode Kruis kwam op gang, mensen kregen van deze instanties inmiddels op 5 plekken in de stad eten en drinken aangeboden. Dus de noodhulp die wij gaven aan mensen die tot op dat moment nog niets hadden gehad was minder nodig. Natuurlijk hadden we nog langer kunnen blijven, maar het wordt lastiger om de juiste mensen te vinden die hulp nodig hebben. We hebben met de donaties die we hebben binnen gekregen voor heel veel mensen heel veel kunnen betekenen. We hebben nog watersnood-geld over. We gaan daar in de nabije toekomst voor de mensen die tussen de wal en het schip vallen, spullen voor aanschaffen. Er is behoefte aan van alles. Het Rode Kruis gaat er voor zorgen dat alle getroffenen spullen krijgen om hun bestaan weer op te bouwen. Maar of daarbij alle mensen worden bereikt is nog maar zeer de vraag. Ik hoop dat wij die mensen die niet worden bereikt, kunnen helpen met materialen die ze nodig hebben om hun leven weer op te bouwen. We hebben contacten in Doboj, dus we krijgen deze informatie op die manier door.

We hebben alle gezinnen bezocht die we eerder hebben geholpen. Op oma Skula na, maken zij het goed. Over de mensen in de drukkerij hebben we geen informatie, want er was niemand toe wij in de drukkerij waren. We hebben Branko kunnen vertellen dat de vrijwilligers reis is uitgesteld tot september. Hij snapte dat volkomen. In dat opzicht is onze missie geslaagd. We hebben veel mensen kunnen helpen. We zijn moe, maar niet voldaan, want we hebben de stad in een chaos achter gelaten. We konden helaas niet meer doen. Maar we hebben gedaan wat we konden.

Bedankt voor jullie steun via deze pagina. sms-jes en appjes. Bedankt Dick dat je mee bent gegaan. Mooi om dit samen mee te maken.

Omdat foto's meer zeggen dan woorden (hoewel het drama ook op de foto's maar half over komt) vindt je hier een selectie van de foto's:

Groet, Meriam

• 30 Mei 2014 - 10:21

Petra:

Ik ben trots op jullie! Xx

• 30 Mei 2014 - 10:54

Nienke:

Ik heb heel veel bewondering voor jullie. Super dat jullie de moed hebben gehad om te gaan. In september weer, en dat met de hele groep!