Familie Gojic maakt het goed. - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Familie Gojic maakt het goed. - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Familie Gojic maakt het goed.

Door: Nienke

25 Mei 2014 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Dag allemaal,

Tijdens haar verblijf in het door de watersnood getroffen stad Doboj, probeert Meriam Verhoef dagelijks verslag te doen van de situatie daar. Vandaag stuurde ze onderstaande bericht:

Vanochtend naar familie Gojic geweest. Het gaat goed met deze mensen. Daarna weer boodschappen gaan doen en bij de flats uitgedeeld waar de mensen aan het werk waren. Mooi dat mensen zelf aangeven dat ze bepaalde dingen niet nodig hebben, geef maar limonade, geen water heb ik nog. In plaats van alles te nemen. Vandaag is er veel opgeruimd, sommige straten zijn al aardig schoon in het centrum. Het maakt de dramatiek niet minder. Vandaag zijn nog 2 mensen uit een huis gehaald. overleden. Vanmiddag bij Zele en Mira geweest. het huis ziet er mooi uit. Daarna bij Branko geweest en verteld dat zijn huis pas in september gebouwd gaat worden. Hij snapte het helemaal, maakt niet uit al duurt het nog een jaar als ze maar komen. Hij had al voorbereidingen getroffen, bitumen al gelegd, een afdakje voor ons gemaakt voor de lunch een mooi pad aangelegd om bij het huis te komen. Hij is al heel druk geweest en probeert zoveel mogelijk zelf bij te dragen. Het was weer een mooie enerverende dag met als slagroom op de taart dat we konden douchen in het Orange House. Bij ons was nog steeds geen water...

• 25 Mei 2014 - 21:28

Marielle:

Lieve Meriam en Dick, wat fijn om te lezen dat deze bekenden van Make Sense! het goed gaat! Toen ik gisteravond jullie verslag voorlas aan mijn moeder, kon ik het ook niet droog houden. Ik wens jullie veel sterkte voor de komende dagen. Zet 'm op! Jullie doen fantastisch werk. Dikke kus! x M.

• 26 Mei 2014 - 11:08

Riny:

Lieve Meriam en Dick.jullie maken het verschil voor heel veel mensen!
    Ook al frustreert het je waarschijnlijk soms dat je veel meer zouden willen doen.
    Een brood, drinken en zelfs wc papier zijn nu al heel veel waard.
    En vergeet niet het gevoel dat er mensen uit Nederland komen om hen te helpen, dat je er toe doet en niet vergeten wordt. Jullie mogen heel trots op jezelf zijn. Ik ben het in ieder geval, dat ik zo'n vriendin ( en haar vader) heb en ken.
    Fijn dat het met de familie Gojic goed gaat en dat Branko het zo goed oppakt.
    Veel succes en sterkte.
    Liefs Riny