Tijd over! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Tijd over! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Tijd over!

14 Mei 2013 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

De bouw van het huis voor de familie Miljanovic gaat zo voorspoedig dat we vandaag zelfs tijd hadden om een extra project te doen.
Natuurlijk zijn we verder gegaan met het huis. Het dak is dicht, met dank aan Andre de V en Hennie. De kopgevels zijn gemetseld dankzij Andre B en Teun en met uitstekend slijpwerk door Johan. Een hoop werk als die hoekstenen op maat maken.

De dames doen niet onder voor de mannen hoor! Frieda, Carla, Marjan, Meriam en Nienke hebben geholpen met het dichttimmeren van het dak, metselen, hout sjouwen voor de raggels in het plafond en cement storten voor de buitenentree voor de voordeur. Gelukkig ook met hulp van Bert en Edwin.

Over het ontwerp van het huis krijgen we veel complimenten. Met dank aan architect Kees van W. Een filmploeg kwam zelfs naar de bouwplaats om verslag te doen voor de lokale televisie.

John, Ronnie en Jeroen zijn vandaag met z'n drieen ergens anders aan de slag gegaan omdat het huis zo voorspoedig vordert. Ze hebben de keuken betegeld voor de familie Gojic. Ze waren erg gastvrij en bleven maar koffie maken. Die smaakt niet hetzelfde als in Nederland, maar weigeren is geen optie. Maar goed dat er voldoende Rennies mee zijn ;-)

Vandaag was het prachtig weer hier en nu zitten we in de tuin in afwachting van het eten dat door Karel en Kees gemaakt wordt. Vandaag eten we uit de Peka. Een grote stalen schaal die je in een houtvuurtje zet en waarin je een stoofschotel met groenten en vlees maakt. Ziet er veelbelovend uit! Net al genoten van gehakt en andere lekkere dingen in koolbladeren die Dickie en Marlies voort ons gemaakt hebben. Overigens hebben we de indruk dat Kees en Karel zonder Loes helemaal nergens zouden zijn. Zij zorgt in ieder geval heel erg goed voor ons.

Morgen de laatste dag alweer. Nog een dag flink aan de slag, maar het gaat lukken!

• 14 Mei 2013 - 20:27

Coriena En Berry:

GIRLPOWER!! Zet m op dames,goed bezig!Buffel ze allemaal nog een dagje en dan een goede veilige reis naar huis..het is hier herfstweer,dus geniet allen nog even van het zonnetje!

• 14 Mei 2013 - 20:56

Koosenco:

Het gaat super goed daar.
    Als julie terug zijn kan je hier zo de
    bouw in.
    In een week een huis klaar dat is
    dat is heel snel.
    Daar is elke baas blij mee.

• 14 Mei 2013 - 21:00

Petra:

Ik ben fier op jullie, succes de laatste dag, en geniet van het weer. Liefs petra

• 14 Mei 2013 - 21:17

Marielle:

Wat zijn jullie goed bezig zeg! En snel. Ik wens John, Ronnie en Jeroen sterkte: die koffie is echt niet te zuipen.. Kun je beter bij de vader van Bozidar wat van dat sterkere spul te drinken krijgen... En misschien mogen jullie allemaal jezelf ook nog op een paar vrije uurtjes trakteren en wat rondreizen/kijken in de omgeving. Sommigen van jullie gaan al vaker mee naar Doboj en willen vast ook nog wel even wat meer vh land proeven. Kiek maor... Alle liefs en een goede thuisreis gewenst!

• 14 Mei 2013 - 21:34

Wilma:

Ik ben trots op jullie! Ben in gedachten vaak bij jullie geweest en hoop toch nog een keer met jullie mee te gaan...
    Heel veel succes morgen en een voorspoedige reis terug naar huis!!!

Liefs, Wilma

• 14 Mei 2013 - 22:26

Jose Werring :

Lieve allemaal,

Hier ook eens een berichtje van het thuisfront van Edwin. Nigel is super trots op zijn papa en wij vinden het erg leuk dat jullie iedereen op de hoogte houden van de vorderingen... Erg leuk om te zien... Jullie maken weer veel mensen blij daar. Succes nog op de laatste dag en allemaal een goeie terug reis gewenst.. Gr. Nigel en jose

• 14 Mei 2013 - 23:02

Renate:

Hoi allemaal,

Goed werk geleverd weer. Hoop dat jullie je niet al te beroerd voelen door die koffie. Volgende keer misschien toch maar wel weigeren. Succes nog de laatste dag.

Groetjes Renate

• 15 Mei 2013 - 09:02

Riny:

Hoi Kanjers ,Grote Klasse ! volgend jaar dan maar 2 huizen?
    Fijn dat het ontwerp van Kees zo goed aanslaat, kunnen andere werkgroepen misschien ook wel wat aan hebben. Veel succes nog die laatste dag.

• 15 Mei 2013 - 10:12

Riet Lenting:

geniet nog van deze laatste dag en wees tevreden met jullie prachtige resultaat
    ik wens jullie allemaal een veilige terugreis
    groetjes aan carla en john

• 15 Mei 2013 - 11:41

Joke En Tim Van Elteren:

Hallo Jeroen,

Het zit er weer bijna op; mogen weer naar huis. De hele familie heeft meegeleefd met jullie.
    Nog een goed advies; gooi eens een ferme slok cognac in die koffie, dat verbetert de smaak (weet ik uit ervaring. Pa)
    We wensen jullie een hele goede reis en behouden thuiskomst.
    Doe iedereen, bekend of onbekend, de groeten, in het bijzonder Frieda.

Ma en pa

• 15 Mei 2013 - 19:04