De eerste fase is klaar - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De eerste fase is klaar - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De eerste fase is klaar

12 Mei 2013 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

We zijn de dag begonnen met zingen voor Edwin die jarig is en een heerlijk gebakken eitje omdat het moederdag is.

Wat een dag weer! Mooi weer, zonder zon en zonder regen, heerlijk weer om te werken dus. En dat was te merken. Het ging als een speer.

De verdiepingsvloer zit er op! De binnenmuren zijn eerst geplaatst door Johan, Edwin, Teun, Andre B, Frieda, Carla en Marjan.

Ondertussen probeerde Kees een compromis te bereiken met de Bosnische aannemer tussen de Bosnische en de Nederlandse werkwijze.

Tegelijkertijd waren Jeroen, Hennie, Ronnie en Andre de V bezig met het zagen en schaven van de balken voor het dak. John was wederom het manusje van alles en de vliegende keep voor iedereen.

Meriam en Nienke waren eerst naar Bozidar gegaan om te kijken hoe het met dit gezin gaat en hebben daar een voedselpakket, schoenen, spelletjes (via Matthijs en Debby) en knuffels gebracht. Deze knuffels had Jade, vanuit haar eigen collectie in Nederland meegegeven.

Toen zij terug kwamen bij de bouw waren Karel en Kees met hun dames ook op de bouw om heerlijke Borek te brengen. Een bladerdeeg broodje met kaas en spinazie. Heerlijk!

In de middag ging de betonrand om de verdieping heen en werd de houten vloer voor de zolder gelegd. Toen was het gelijk een echt huis! Wat waren Zele en Mira blij zeg! Ze waren gelijk druk om alles schoon te maken en liepen samen door hun toekomstige huis. Mooi om te zien!

Van 'het dorp' kregen we bier aangeboden. Dat was een mooie afsluiting van de dag. Bij het Orange huis aangekomen stonden er allemaal lekkere hapjes en soep klaar. Goed geregeld. Morgen gaan we weer lekker verder met een zonnetje als het goed is!

Iedere avond bekijken we met z'n allen de binnengekomen reacties op waarbenjij.nu. Dus laat een reactie achter, dat vinden we allemaal erg leuk!

• 12 Mei 2013 - 20:34

Judith Nijland:

Goed bezig ! Fijn dat de vaart er goed in zit het zou mooi zijn een bewoonbaar huis af te leveren
    Nog even volhouden succes .

Groet uit het regenachtige Drenthe

Judith martijn en job

• 12 Mei 2013 - 20:36

Loet Giesen :

in welke taal en. wie heeft er gewonnen

• 12 Mei 2013 - 20:43

Loet Giesen:

als jullie zo doorgaan is het klaar. naar huis

• 12 Mei 2013 - 21:08

Rocky:

Wauw!! Nu al zo ver, echt super gedaan!!! Ikke... doe ook mn best hier, net aangekomen in key west, ga zo t zwembad maar verkenne. Dikke kus rocky

• 12 Mei 2013 - 21:10

Ankie Van Der Sar:

Leuk om jullie dagelijks te volgen en... Keep up the good work!

• 12 Mei 2013 - 21:11

Coriena En Berry:

Goed bezig lieve mensen,jullie kunnen trots op jezelf zijn,dat zijn wij ook op jullie,schouders eronder en maak ze blij daar in Bosnie!

• 12 Mei 2013 - 21:13

Riny:

Wat zie je op deze manier snel resultaat! Super. Moet jullie echt een kick geven, want het gaat jullie echt lukken om een bewoonbaar huis neer te zetten in 6 dagen. Heerlijk weer ook om te bouwen. Geniet van een leuke avond samen, jullie kunnen terug kijken op een superdag. Voor morgen weer veel succes en ik ben benieuwd hoever jullie morgenavond zijn.

• 12 Mei 2013 - 21:14

Koosenco:

Hallo allemaal fijn dat het zo lekker gaat met jullie en dat het zo lekker op schiet met het bouwen wij hebben ook Moederdag gehad maar geen mooi weer en nog veel plezier met elkaar van de week .
    Koos en Co.

• 12 Mei 2013 - 21:43

Eveline, Romee En Yannick:

Leuk om het te lezen dat jullie al zo ver zijn. Wij zijn trots op jullie allemaal! Groetjes en liefs uit Vianen, een speciale dikke kus voor André de Vroom.

• 12 Mei 2013 - 21:44

Dick Verhoef:

Geweldig mensen na twee dagen al zo veel bereikt. Ongelofelijk. Ik weet nog van de eerste keer met het ziekenhuis, wat een ontlading iedere keer wanneer er een doel bereikt was, het was een feest en een reden om 's avonds een extra biertje te nemen. Ik ben inmiddels wat ouder, maar ik denk er aan om volgend jaar weer mee te gaan, wat mis ik de sfeer die ik beleef wanneer ik jullie geweldige reportages lees. De komende week ben ik op vakantie, dus er zal van mijn kant nauwelijks gereageerd worden.
    Groeten, en heel veel sterkte, Nell en Dick Verhoef.

• 12 Mei 2013 - 22:59

Ma Lenting:

ik vind het leuk om jullie dagelijks te volgen
    jullie zijn goed bezig ....het moet een warm gevoel geven
    om zoveel voor die mensen te betekenen

• 13 Mei 2013 - 00:28

Astrid Giesen:

Wow, wat zijn jullie goed bezig! Al zover na 2 dagen werken. In dit tempo gaat het jullie zeker lukken. Veel succes. Doen jullie wel extra voorzichtig nu dat jullie op de 1e verdieping aan de slag gaan?
    Groetjes van Astrid Giesen, Bas en Stef van Wuyckhuyse

• 13 Mei 2013 - 05:20

Wilma:

Geweldig zeg! Jullie gaan als een trein...Aan het eind van jullie reis zal er inderdaad een huis staan! Enne...Dick Verhoef, als jij er volgend jaar weer bij bent, dan ben er ook weer bij...
    Groetjes, Wilma

• 13 Mei 2013 - 07:57

Cor En Mieke:

Super goed van jullie om dit jaar ook weer een gezin een veilig en mooi onderkomen te geven voor de
    toekomst ,en dat in zo korte tijd,Petje af voor jullie,
    Groetjes uit Den Haag

• 13 Mei 2013 - 11:49

Corry Herremans:

Hallo allemaal .groetjes van hier .veel succes met jullie project .

• 13 Mei 2013 - 19:01

Anneke De Vroom:

Wat goed dat jullie al zoveel gedaan hebben.Succes verder en de hartelijke groeten aan iedereen.

• 15 Mei 2013 - 08:53

Hetty Kooijman:

Lieve Jeroen, Frieda en vrienden, geweldig wat jullie presteren daar in een week , petje af voor iedereen.Veel liefs van Johan en Hetty en nog veel succes met jullie huis.

• 17 Mei 2013 - 09:56

Mathijs En Debbie:

leuk om te
    lezen dat de spulletjes allemaal bij dezemensen terrecht komen goed bezig allemaal groetjes