Kwartiermakers zijn aangekomen in Doboj - Bosnie! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Kwartiermakers zijn aangekomen in Doboj - Bosnie! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Kwartiermakers zijn aangekomen in Doboj - Bosnie!

Door: Nienke

08 Mei 2013 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Hallo volgens van Make Sense!

Morgen vertrekt het grootste deel van de 18 vrijwilligers die komende week aan de slag gaan in Doboj - Bosnie.

Kwartiermakers Meriam en Bert (Make Sense-ers van het eerste uur!) zijn gisteren al aangekomen zodat zij kunnen zorgen dat alles klaar staat als de grote groep arriveert (en dat is maar goed ook!). Een verslag van hun ervaringen lees je hieronder:

Pfff, het was me het dagje wel weer. Hardstikke moe, maar wat we gedaan hebben... geen idee. In ieder geval bij de familie Miljanovic geweest. Nou dat was al de moeite waard! Wat zijn die mensen blij zeg! En we hadden geen beter gezin kunnen helpen, deze mensen eten savonds soms water met brood en verder niets. Ze hebben echt helemaal niets en ook geen uitzicht op iets. Dat wij ze komen helpen is voor hen ongelofelijk.

Dat was dan ook gelijk al het goede nieuws dat ik te melden heb. Nee hoor, zo erg is het niet, maar mensen in Bosnie gaan echt pas bewegen als je er bent.

Samen met de familie de tekening van het huis aangepast. Ze willen toch graag maar 2 slaapkamers (oma slaapt wel in de keuken als het kindje er eenmaal is) dus dit gaan we nog aanpassen in de bouwtekening.

Daarna gingen we de stenen kopen maar dat bedrijf was dicht dus dat gaat Dragan (de Bosnische aannemer) vanavond regelen en als het goed is worden die morgen om 10 uur geleverd.

Dakpannen worden vervangen door dakplaten, nog even zoeken waar te koop maar ze zijn er wel evenals de latijen. Voor de ramen en kozijnen gaan we op zoek naar 2e hands exemplaren uit west europa schijnen veel beter te zijn. En we zijn nog op zoek naar de juiste maistor want degene die Dragan had gevonden werd toch wat zenuwachtig van onze planning vandaag.

Dat was het weer even voor vandaag. We gaan nu de internetloze berg op dus tot later.

Groetjes, Bert en Meriam

• 08 Mei 2013 - 10:30

Marielle:

Hé lieve Meriam en Bert, goed om te lezen dat jullie al weer flink aan de slag zijn voor deze familie! Heel veel suc6 komende dagen samen met alle andere vrijwilligers. xxx M.

• 08 Mei 2013 - 10:31

Dick En Nell:

Nou het begin is alweer gezet, probeer het vol te houden, jullie moeten nog een aantal dagen. Pas goed op jullie zelf. succes

• 08 Mei 2013 - 10:52

Rochelle:

Jeeej! het gaat bijna beginnen, heel veeeeel succes allemaal. Ik ga jullie enorm missen

dikke knuffel
    Rocky

• 08 Mei 2013 - 12:50

Riny:

Hoi Meriam en Bert. Fijn dat jullie goed aangekomen zijn in Doboj.zoals gebruikelijk moeizame start, maar jullie weten : komt altijd goed!
    Voelt onwennig er niet bij te zijn, maar leef in gedachten mee.
    Veel succes.

• 08 Mei 2013 - 18:45

Wilma:

Keep on the good work!

Heel veel succes de komende week. Ik hoop dat alles gaat lukken...

Liefs, Wilma

• 08 Mei 2013 - 20:36

Dick Verhoef:

Hallo Meriam en Bert,
    Natuurlijk loopt het niet zo soepel als je van te voren denkt. Daarom heb je kwartiermakers nodig. Heel veel succes en hopelijk is de grote groep op tijd zodat jullie snel kunnen beginnen.

Groeten,
    Nell en Dick