Nog 1 dagje te gaan - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Nog 1 dagje te gaan - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Nog 1 dagje te gaan

Door: Make Sense!

09 Mei 2012 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vandaag weer heel veel goed nieuws, en maar weer even per project opgesplitst voor het overzicht:

Project Gojic
Vandaag de complete bekisting van het plafond er in gezet, was even buffelen en het was weer lekker warm dus dat maakt het extra zwaar, maar de broers en vader Gojic hielpen goed mee dus we zijn een heel eind gekomen! Morgen moet het hout nog worden ingeolied en dicht gekit want anders zakt het beton zo door de kieren en dan wordt het wel heeeeel lang vullen. Het gat voor de septic tank is weer een paar centimeter dieper gegraven. Hoe dieper hoe zwaarder het graven want dan wordt de aarde steeds meer klei en dus zwaarder. Morgen om 2 uur komt de betonstort machine en wordt de vloer van de eerste verdieping gestort.

Project Petra
Het project van het water aansluiten bij Petra is afgerond schreven we gisteren. Vandaag waren John en Nardie nog even bij Petra, en tot hun verbazing had Petra allemaal emmers met water gevuld omdat ze nog niet kon geloven dat ze constant stromend water zou hebben. Bovendien bleek de afvoer in de badkamer verstopt omdat ie nog nooit gebruikt was. Uiteraard hebben ze dit even voor haar opgelost!

Project Milletic
De bovenverdieping is helemaal afgetimmerd en er zijn nieuwe kozijnen, ramen en deuren geplaatst. De bovenverdieping is helemaal warm en droog. Dit project is afgerond en de familie is heel blij!

Project Dean
Er zijn 3 mensen naar Dean gegaan om te helpen bij het stucen. Maar dat bleek toch een echt Bosnisch vakmannen klusje… Onze handige mannen bleken de slag toch niet helemaal te pakken te krijgen en nadat Carla het stucsel in John z’n ogen heeft gegooid en Jeroen het in z’n eigen ogen, hebben ze maar besloten het werk aan de Bosniers over te laten. Wel hebben ze het hele huis ijzervrij gemaakt, ook een belangrijk onderdeel. De bosnische mannen zijn waarschijnlijk nog een weekje bezig maar zowel de aanleg van de elektriciteit als het stucwerk worden afgerond en wij hebben er voor gezorgd dat Dean daar financieel geen omkijken naar heeft.

Morgen de laatste dag, altijd weer spannend… maar nog nooit zo’n voorspoedig vooruitzicht. We sluiten de avond af met een etentje in een lokaal restaurant, maar natuurlijk niet voordat we jullie van de laatste activiteiten op de hoogte brengen.

Tot morgen!

Ps 1. Leuke Nederlandse auto gezien, zie foto
Ps 2. Tijdens een korte sightseeing ook nog een instructie mijnen opruimen ontvangen, erg interessant

• 09 Mei 2012 - 20:23

Wilma:

Hoi Toppers, zo te lezen gaan jullie als de brandweer... Helemaal super! Deze thuisblijver is zooooooo trots...

• 09 Mei 2012 - 20:28

Nienke:

Tjonge jonge wat verzetten jullie toch weer een hoop goed werk! Toppertjes zijn jullie! Succes met de laatste loodjes.

• 09 Mei 2012 - 20:29

Koos Kortenoever:

Jullie hebben er hard aan gewerkt en
    en het eind begin in zich te komen.
    Groetjes Coby en Koos.

• 10 Mei 2012 - 07:02

Hans:

He broer, goed bezig. Ik heb het hele verslag gelezen. Gr, je broer.

• 10 Mei 2012 - 07:08

Marga:

Knap werk geleverd mannen en vrouwen!!
    Goede terugreis alvast..............

• 10 Mei 2012 - 07:26

Marielle:

Hé da's mijn auto! Verdorie, helemaal gestript... En vroeger had ie veel meer PK's :-(
    ;-)
    Veel suc6 met de laatste loodjes! x M.

• 10 Mei 2012 - 10:14

Joke En Tim Van Elte:

Alweer de laatste dag. We wensen jullie een goede en gezonde thuisreis toe en tot ziens.
    We zijn al bezig met sponsoring voor vilgend jaar.

Joke en Tim

• 10 Mei 2012 - 14:08

Ardien:

Hallo klussers, elke dag de reisverslagen gelezen. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Een goede thuisreis toegewenst en speciale groetjes aan Frieda. Tot snel.
    Liefs Ardien

• 10 Mei 2012 - 14:14

Co:

Jullie hebben t toch maar weer geflikt met zn allen! Grote harten grote daden! Veilige reis terug x

• 10 Mei 2012 - 15:12

Renate:

Knap werk hoor. Kijk alleen wel uit voor je ogen. Ze zijn kostbaar. Succes met de allerlaatste loodjes, eet smakelijk vanavond en een hele goede reis terug.
    Groetjes Renate, Eric, Aimée en Fleur