Wat was dit een onvergetelijke positieve belevenis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van makesense - WaarBenJij.nu Wat was dit een onvergetelijke positieve belevenis - Reisverslag uit Nieuwegein, Nederland van makesense - WaarBenJij.nu

Wat was dit een onvergetelijke positieve belevenis

Door: Dorathé

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2007 | Nederland, Nieuwegein

Gisteren zijn Anja en ik om ca 19:00 uur thuis aangekomen. Onze bus kon niet harder dan 130 km per uur dus we waren een beetje trager dan de rest. Dit was niet erg want zo konden we nog nagenieten van alle ervaringen.

Tijdens de reis terug hebben we heel wat momenten de revue laten passeren. Wat hebben we veel beleefd in een korte tijd. Wat ik heel bijzonder vond is dat de emoties makkelijk met iedereen gedeeld konden worden. De groep was zo hecht dat emoties er gewoon bij hoorden. Dit kon zijn van blijdschap maar ook van verdriet.

Ik merk zelf dat ik nog lang niet op de aarde terug beland ben. Ik wil vasthouden aan het enorme positieve gevoel wat ik aan deze reis heb overgehouden. We zijn diep gegaan en ik heb nog nooit zo'n fijne, positieve, gemotiveerde, sociale en gedreven groep mensen bij elkaar gezien.

Waar kwam al die kracht vandaan? Ik weet dat het de positiviteit was en er voor elkaar zijn, we hebben het mooi samen voor elkaar gekregen. Ik besef nog steeds niet wat we in Doboj teweeg gebracht hebben, dit is meer dan wij allemaal denken. Als ze nu alles waarmaken wat ze beloofd hebben dan kan het echt niet meer stuk.

Voor mij kan het eigenlijk al niet meer stuk. Ik heb veel nieuwe lieve vrienden gekregen, mezelf nog beter leren kennen, een mooie warme tijd beleefd met mijn busmaatje (volgend jaar weer samen in de bus, hierbij geboekt), emoties gevoeld door alle ervaringen die nieuw voor me zijn, een week van bezinning gehad, ga zo maar door.

Wat ben ik een bevoorrecht mens dat ik dit samen met jullie heb mogen mee maken. Ik kijk uit naar de reunie en naar de foto's en video want beelden zeggen echt veel meer dan 1.000 woorden.

Met warme en lieve groet,
Dorathé

  • 21 Mei 2007 - 10:34

    Zus Van Nico/petra:

    Bedankt voor alle mail die we van jullie via deze site hebben gekregen,met de foto's voor de beeldvorming.
    De verslagen waren prettig en intressant,een veel beter projekt als wat ik mij had voorgesteld.
    Groetjes met liefs en rust voor zo lang dat duurd.

  • 22 Mei 2007 - 08:52

    Stefanie Neeskens:

    Wat een geweldig project, zo zie maar dat de juiste mensen op de juiste plaats heel wat liefde kunnen geven!

  • 22 Mei 2007 - 09:59

    Shemaine:

    Keep up the good work !

  • 25 Mei 2007 - 10:21

    Sefik:

    Zie reacties van Wilma

  • 14 Juni 2007 - 12:37

    Paulien:

    Ciao Nederlanders!

    Paulien hier (de vrijwilligster uit Prijateljska Kuca) is ook terug in Nederland. Wat ontsettend leuk om de ervaringen van de twee weken dat jullie er waren nog eens na te lezen! en mooie foto's!
    Ik heb de week voor ik vertrok nog wat foto's gemaakt van de afdeling met patienten erin, de badkamers, en het kantoortje wat nu ook is opgeknapt. Het zag er goed uit, de schilderijen hangen nog, en ook de plantjes en decoraties volgens mij allemaal. Bij gebrek aan vuilnisbakken lag er alleen vanalles in de hoek van de badkamer, en in de gang. Of dat nog steeds het geval is weet ik niet.
    Het lijkt me leuk om samen nog eens na te praten!

    groeten van Paulien

  • 16 Oktober 2007 - 20:00

    Natascha:

    Hoi

    Ik zou graag een kind willen adopteren uit bosnie is er hier iemand die mij daarbij kan helpen ???

    mvg

    Natascha

  • 06 November 2007 - 20:43

    D. De Rijk:

    voor Natascha : Een kind helemaal adopteren en naar Nederland halen is heel erg moeilijk en het gebeurt ook vrijwel nooit dat er een adoptiekind beschikbaar is. Helaas!!
    Maar je kunt wel financiëel een kind adopteren via de stichting Hulpaktie Doboj.
    Meld je dan aan bij deze stichting op : www.doboj.nl
    Succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 166002

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 27 Mei 2016

2016: Een huis voor de familie Todic

28 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Een huis voor de families Petrovic

20 September 2014 - 27 September 2014

Een huis voor Branko

09 Mei 2013 - 16 Mei 2013

Een huis voor de familie Miljanovic

01 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Een huis bouwen voor de familie Gojic

18 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Een huis bouwen voor Dean!

15 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Een nieuw (t)huis voor Ceca's familie

20 September 2008 - 27 September 2008

Vrijwilligersreis 2008

04 Mei 2007 - 19 Mei 2007

Vrijwilligersreis 2007

Landen bezocht: