Niet te geloven, wat is er al veel gedaan - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Niet te geloven, wat is er al veel gedaan - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Niet te geloven, wat is er al veel gedaan

Door: Dorathe

13 Mei 2007 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Allereerst namens de hele groep hier, we houden van iedereen thuis en we hopen dat alle moeders zonder ons een leuke moederdag gehad hebben. Heel veel kusjes van iedereen.
Vanmorgen rond 5 uur werden we gewekt door een luid kraaiende haan. Even later was de hele kippenfamilie wakker. Jullie snappen het al vanavond eten we coq au vin. Een groot gedeelte van de nacht was er ook een ontevreden hond te horen, hij bleef blaffen. Vanavond delen we oordoppen uit want we kunnen wel wat rust gebruiken. Om een uur of acht vertrok de klusploeg na een heerlijk ontbijt van Elaine en Herman naar het ziekenhuis. Iedereen had er zin in want daar kwamen ze uiteindelijk voor. Wilma, Anja, Priscilla, Petra, Marielle, Jeroen en ik bleven achter. Anja en Petra aan de schoonmaak en de rest ging de bus uitladen. Wat kwam er veel uit de bus. We hebben alles in een opslag ruimte gesorteerd en later de spullen voor het kindertehuis en wat spullen voor het ziekenhuis weer terug gedaan in de bus. Eerst hebben we de spullen bij het ziekenhuis gebracht. Wat was iedereen al volop aan de gang, al snel als een geoliede machine. De een schuren, de ander het plafond schoonmaken op een ingenieus in elkaar gezette stelling door Nico. Die man is handig!Ondertussen is door John en Robbin al op 1 kamer zeil gelegd, het gangplafond is gewit, een ander kamerplafond gewit, kozijnen in de grond gezet, ga zo maar door. Diana is de oppergifmengster, ze heeft van verschillende door Sikkens gesponsorde verf *bedankt Sikkens!* 3 mooie kleuren gemaakt zodat er straks een eenheid is. Regelmatig komt de verpleging een kijkje nemen. Geweldig vinden ze het. Na het ziekenhuis zijn we met een groep naar Prijatelska gegaan. Anja heeft hele mooie foto.s gemaakt. De kinderen hingen meteen om mijn nek, ik werd fijn geknepen. Wat was het geweldig om ze weer te zien. Al snel hadden Anja, Priscilla, Wilma, Meriam en ik kinderen op schoot en werd er flink geknuffeld. De kadootjes vonden ze geweldig, al snel liepen ze met nieuwe schoenen en shirts aan. Roderick keek zijn ogen uit, natuurlijk waren er veel te veel kadoos, maar goed ze genoten er van. Er is een nieuwe hond in het huis, hij heet Bobbie net als mijn eigen hond. Heel erg speels, ik geloof dat de schoonmoeder van Marlies de hond kado gegeven heeft aan het huis. De vorige hond, Luna, die is er vandoor gegaan. Toen we zeiden dat we naar het meer van Milenko gingen met de kids, was er grote blijdschap. De kinderen komen niet veel ver buiten het huis, dus groot feest als je ze meeneemt. Twee keer rijden want de groep was net te groot om in 1 keer mee te nemen. Wilma, Priscilla en Meriam hebben de kinderen prima vermaakt. Kikkervisjes gevangen, knuffelen, spelen ga zo maar door. Wel de kids goed in de gaten houden, Wilma zei net dat het een tropendag was maar helemaal leuk. Met recht tropendag want de teller van de auto gaf net 38 graden! aan. Veel te warm om te klussen of actief te zijn, maar we kunnen zo wel ,s avonds een buitenleven hebben op het terras bij het huis. Heerlijk.We eten echt 6 sterren, Herman en Elaine maken er steeds een geweldige maaltijd van. Net hebben we thee en fruit in het ziekenhuis gebracht, de ploeg werkt tot 8 uur door, er is nog steeds genoeg te doen. Heel veel groeten van ons allemaal voor het thuisfront!

• 13 Mei 2007 - 17:10

Carla:

Hoi allemaal,
    Het goed om te horen dat het allemaal zo goed loopt.
    Jullie zijn wel allemaal zeer actief,maar er moet ook zoveel gedaan worden in deze week.
    Het weer is stukken beter dan in nederland ,misschien wel te warm voor al die klussen die jullie moeten doen.
    Nog héél veel plezier ondanks al het werk en neem maar een lekker koud biertje of een glaasje wijn op het buiten terras.
    Robbin bedankt voor je cadootje ++

Groetjes aan iedereen

• 13 Mei 2007 - 17:32

Martin:

Hallo iedereen,

Blij te horen dat het goed gaat we wachten in spanning af hier om weer een bericht te horen.

o en pris ook ik eet 6 gangen hier met je moeder

xxx martin

• 13 Mei 2007 - 17:38

Rick (doorgeefluik):

Hallo Marielle en iedereen

Het is moederdag dus de familie is hier.
    Denise heeft de verslagjes die jullie op internet hebben gezet uitgeprint en die hebben wij gelezen.
    Zo weten wij waar je mee bezig bent. Het is leuk en goed wat jullie doen en nog heel veel succes allemaal.

Groetjes, Pa en Ma Faas

• 13 Mei 2007 - 18:40

Marjo:

hoi allemaal,

het is erg leuk om jullie activiteiten op deze manier te kunnen volgen!

succes en veel plezier met alles en een extra kusje voor papa Jan van Lars en Lotte

• 13 Mei 2007 - 18:41

Erica Hildebrand :

Hallo allemaal ,
    Nou Pris zet 'm op,laat daar ook maar even zien hoe creatief je bent net als thuis.
    Ik heb Boaz al kus gegeven van jou.het is een schatje en doet het goed ( ook zonder jou ) Heb wel medelij met Martin nu hij alleen is met zijn schoonmoeder .
    hahahahahahaha

veel plezier nog en maak er wat moois van daar.

tot mails ,groeten gerard ,erica ,jori ,sammy en sterre.-x-x-x-xx-x-x-

• 13 Mei 2007 - 19:11

Donna En Martine:

We worden er een beetje stil van als we lezen wat jullie allemaal doen!!(Donna zegt: is het niet veeeeeeel te veel om in een week te doen?? En zegt er bij "dat denk ik echt!") Ik zeg tegen haar dat ze met zulke kanjers heel veel werk kunnen verzetten. Wij wensen jullie veel werkplezier en zet hem op!!!

En Anja, we hebben de plantjes naar de mama's gebracht!
    xx

• 13 Mei 2007 - 19:50

Danielle:

He kanjers!
    Super, om jullie te volgen. Heel veel succes de komende week met klussen! En een hele dikke knuffel voor de kinderen!

Danielle

• 13 Mei 2007 - 20:36

Jos En Yvonne:

Net jullie laatste bericht gelezen,wat wordt er hard gewerkt door iedereen en wat goed van jullie(Herman en Elaine) dat jullie iedereen zo goed verzorgen met vast en zeker een heerlijke maaltijd, leuk om te lezen. Het zal vast wel een hele ervaring voor jullie allemaal zijn om dit zo mee te maken met elkaar.
    Succes daar en ik hoop dat jullie nog een heel eind komen met alle klussen die nog gedaan moeten worden.
    Lieve groet Jos en Yvonne

• 14 Mei 2007 - 03:09

Inge:

Hi Priscilla,
    zelfs ik hier in California lees jullie avonturen!!
    Met al die rotzooi in de wereld is het leuk om iets positiefs te lezen.
    Groetjes,
    inge

• 14 Mei 2007 - 13:18

Opa Van Boaz:

Pris. alsnog een fijne moederdag toegewenst,
    alsook aan alle moeders daar (al ken ik ze niet) in Doboj.
    Keep up the good work!

• 14 Mei 2007 - 17:09

Monique:

He Jan, leuk om dit gemaild te krijgen. Klinkt helemaal goed. In mijn ogen echt iets voor jou. Veel succes met klussen!

Groetjes van ons allemaal

• 14 Mei 2007 - 18:43

Evelien Neplenbroek:

Ik vind jullie kanjers , maak er een mooi project van, dat kan ook niet anders als lukken. Speciaal Jan en Dorthee de groetjes . Liefs Evelien
    p.s vergeet geen mooie foto's te maken voor in de winkels te laten zien

• 14 Mei 2007 - 19:11

Ineke :

wens jullie alle goeds en een goede goed verblijf ......priscilla tot gauw he .hoor je verhalen wel als je thuis ben .......groetjes de buurtjes

• 17 Mei 2007 - 13:50

Jan/nelke:

We hebben jullie dagenlijks gevolgd,en begrepen waarom een aktie als deze.
    Daar hadden wij onze bedenkingen bij,geweldig goed team werk van jullie mooi om zoiets te kunnen geven.
    xxx voor allemaal van ons.