Laatste dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Laatste dag - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Laatste dag

Door: Make Sense!

26 Mei 2011 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Hallo allemaal,

Het zit er op. Er wordt op dit moment gedoucht om het vuil, cement en stof van de vermoeide lijven af te krijgen. Zometeen lekker eten en napraten en genieten.

De eindstand:

Project Aleksic: het dak zit er op en is heel mooi geworden. Er ontbraken op de bovenverdieping nog 2 ramen, die zijn inmiddels besteld en worden van de week geplaatst zodat de hele bovenverdieping vocht en tochtvrij is.

Project Kinderhuis:
Drainage is aangelegd en het heeft gisteren gestortregend, dus zometeen aan Marlies vragen of het werkt, maar daar twijfelen we niet aan, gezien de deskundigheid van onze mannen.

Project Petrovic:
De overkapping boven de voordeur is klaar, met mooie gemetselde muurtjes er langs. Een mooie nieuwe deur is ingehangen,inclusief binnendeuren. Was iets meer werk nog dan verwacht maar toch gelukt.

Project Miletic (huis vorig jaar):
Watertoevoer is geregeld, dus het water stroomt nu vrolijk uit de kraan.

Project oma Skula:
Dit is het oude vrouwtje dat woont in een krot, waar we vorig jaar de weg naar de wc begaanbaar hebben gemaakt door een pad aan te leggen en waar we verlichting hebben aangebracht. Het wc gebouw is inmiddels ingestort en de voordeur viel uit de sponning toen oma hem open deed. Dat laatste is verholpen. De rest is niets meer aan te doen. Marlies gaat proberen oma in een bejaardenhuis te krijgen. We hopen dat dat lukt.

Project Dean:
Wat wij konden doen is klaar, er moet alleen nog beton gestort worden. Dat is vandaag helaas niet gelukt, maar gaat morgen gebeuren.
Dus voor ons is het klaar. We konden alleen de betonwagen niet zien storten, maar dat scheelt weer wat zonnebrilmomentjes. We hebben het droog gehouden vnmiddag. Wel ng even een ceremonie met plantjes gedaan, zodat we toch een mooi moment hadden samen.

Kortom, een zeer geslaagde week. Met lange dagen, maar een mooi resultaat om op terug te kijken. Helaas kunnen jullie het resultaat nog niet bekijken want de cardreader ligt boven bij het huis en ik zit beneden in het internet cafe. Komt goed, gaan we later nog wel plaatsen.

We hebben gebuffeld, gemopperd, gelachen en gehuild. Het gevoel van voldoening is groot. We hebben een aantal gezinnen weer op weg kunnen helpen en hun leven iets aangenamer gemaakt.

Bedankt voor jullie berichten en meeleven.

• 26 Mei 2011 - 17:21

Hemmo:

Hoi Mirjam en anderen,

Geweldig wat julie daar doen en bereikt hebben, zeg! Petje (eigenlijk een héle hoge hoed) af voor jullie inzet en bereidwilligheid. Prachtig om te lezen, en zeker wat jullie daar meemaken.
    Jullie kunnen trots zijn op jezelf en elkaar!
    Goede reis terug.

Groetjes, Hemmo

• 26 Mei 2011 - 17:56

Thijs Van Elteren:

Hoi papa,

Is het leuk in bosnie?
    Is het moeilijk om zo'n groot huis te bouwen?
    Ik hoop dat u het daar leuk heeft. Wij gaan bijna op vakantie, als we terug zijn wil ik je graag weer snel zien. Ik mis je.

Groetjes Mug

• 26 Mei 2011 - 18:41

Elaine:

Jeetje dames, heren ook: wat een geweldige prestaties weer ! Jullie mogen allemaal wel supertrots op jezelf zijn dat je dit vrijwillige werk (steed) weer doet en natuurlijk vanwege de bereikte resultaten !!
    Wat hebben jullie enorm gebuffeld.
    Châpeau !
    (en om met ene Leo te spreken: put it in your pipe and smoke).
    Geniet nu maar van alles wat er weer was en is.
    Ik wens iedereen een veilige reis terug en Meriam tot heel gauw.

Liefs

• 26 Mei 2011 - 18:48

Marielle:

Lieve mensen, wat hebben jullie weer een hoop goed werk verricht. En dan hoor ik net ook nog dat Ratko Mladic vandaag eindelijk is opgepakt. Ben benieuwd of jullie daarvan nog iets hebben mee gekregen. Ik wens jullie voor vanavond een heerlijke avond toe (lekker dansen?) en voor morgen een goede thuisreis! x M.

• 26 Mei 2011 - 19:05

Jet:

Wat hebben jullie het goed gedaan zeg!! Wel vervelend om te horen over'oma'. Hoop dat het Marlies lukt om haar ergens onder te brengen! Is toch een beetje m'n oma he!!
    Goede reis terug morgen!

Jet

• 26 Mei 2011 - 19:56

Kim:

Echt super goed gedaan allemaal. Ben trots op je mam. Goeie reis terug morgen, x

• 27 Mei 2011 - 05:57

Koosenco...:

Goede reis terug allemaal en tot ziens.
    Cobie en Koos.

• 27 Mei 2011 - 06:11

Wilma:

Chapeau! Jullie hebben alweer een geweldige prestatie geleverd! Ben heel erg benieuwd naar de rest van de foto's en de verhalen! Ik heb gisterenavond de eerste bespreking gehad voor de Disco Dance Classics! Dat wordt dus mijn volgende project... Een goede reis naar huis allemaal! Liefs, Wilma

• 27 Mei 2011 - 06:53

Dorathé:

Toppie joppie allemaal. Goed de foto's te zien en de mega resultaten. Rij veilig en rustig aan terug naar huis en ik ben benieuwd naar de rest van de foto's en de verhalen. Het is weer een topprestatie!

• 27 Mei 2011 - 08:06

Petra:

Geweldig weer bouwvakkers, als jullie nog een nieuwe baan zoeken hebben jullie een goed cv. Goede reis terug en tot snel.

Petra xxxx