Al een hele boel geregeld - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Al een hele boel geregeld - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Al een hele boel geregeld

Door: Webmaster

03 November 2006 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Wij zijn blij! We zijn in het ziekenhuis geweest en volgens onze techneut Jan moet het te doen zijn. "Het" dat is een psychiatrische afdeling met 7 slaapkamers, een recreatieruimte, een badkamer en toilet. Vooral deze laatste ruimtes zijn een probleem, daar lekt van alles en het water loopt niet weg, maar verder is het vooral veel (heel veel) schilderwerk en schoonmaakwerk en moet er van alles geplamuurd worden en gezellig gemaakt worden. Het is zo een trrosteloze bende, alleen het puur noodzakelijke is aanwezig. We willen dan ook graag bijvoorbeeld magneetborden boven de bedden ophangen zodat mensen hun eigen plekje kunnen creeeren en stoelen neerzetten zodat bezoek bij het bed kan zitten. We willen ook de gangen egaliseren zodat we daar nieuw zijl kunnen neer leggen, maar dat gaan we proberen te regelen met de aannemer hier, morgen. Dat hij dat doet voordat wij komen in mei, anders kunnen we 2 dagen niet op de vloer lopen, en dan schiet het niet op. We hebben alles op film en foto vastgelegd zodat jullie precies kunnen zien wat er nog gedaan moet worden in mei.

We komen net terug van een heel groot huis dat leeg staat en waar we in mei in mogen slapen!!!!!! Super dus. We hebben een dak boven ons hoofd en de beschikking over 3 badkamers en 2 keukens. En zoals het er nu uit ziet gaat het maar een tientje p.p. kosten, maar dat weten we morgen pas zeker, dus we juichen niet te vroeg. Maar slapen en douchen kunnen we in ieder geval. Weer een zorg minder.

Vanmorgen zijn we bij 2 drukkerijen geweest. Een stelde niet zo veel voor. De andere overigens ook niet, maar daar ging mijn hart in ieder geval wel open. Het zag er uit zoals de drukkerij er ook uitzag toen ik 7 jaar was. En volgens mij was onze drukkerij toen nog moderner als deze. In ieder geval was het gebouw waar de machines in staan moderner als dit gebouw, wat een vervallen bende zeg. Dick, jij kan je hart hier op halen en volgens mij kunnen ze jou beter in deze drukkerij gebruiken als in het ziekenhuis.

Gisterenavond was het ontvangst in het kindertehuis weer hartverwarmend. Toen ze door hadden dat wij het onbekende bezoek waren hoorden we ze al gillen toen we nog buiten liepen en ze sprongen in onze armen. We zijn helemaal plat geknuffeld. Wat een ontvangst weer. We hebben pannekoeken gebakken en spelletjes gedaan met de kinderen en zijn toen in het vakantiehuisje gaan slapen want Marlies wilde de kinderen een ebetje rustig houden want die mesten vandaag nog naar school. In het vakantiehuisje was geen kachel (nou ja, die was er wel maar we kregen de fik er niet in) en het vriest hier, dus we hadden het lekker koud. Geslapen met 4 dekens over ons heen (Dorathe het dubbele) dus dat ging goed. Vanavond gaan we wel bij de kinderen slapen, dus dat wordt weer feest.

Morgen gaan we naar ons adoptiekindje Bozidar en gaat Jan nog een keer naar het ziekenhuis met de aannemer zodat hij kan doorspreken wat de aannemer voor onze komst in mei gaat uitvoeren.

We hebben al veel gedaan en morgen zal ook wel weer een drukke dag worden, maar wat het is het leuk zeg om dit allemaal te regelen. En wat zal het ziekenhuis opknappen. Geweldig!!

Tot 14 november. Dan kunnen jullie de fotos en film allemaal zien. De lokatie en het tijdstip volgt nog.

• 03 November 2006 - 16:09

Amanda:

geweldig zeg, en wat zou het super zijn als we allemaal in dat huis kunnen slapen, in ieder geval een droog dak boven ons hoofd :)
    veel succes nog daar en tot maandag
    groetjes
    aman

• 03 November 2006 - 16:53

Mariëlle:

TOP! Wat een goed nieuws. Dat opknappen van die afdeling gaat helemaal goed komen. En dat we zo'n lekker slaapplekje voor weinig hebben, wie had dat gedacht? Veel succes en plezier morgen.

• 03 November 2006 - 17:26

Jeroen:

Ik ben echt heel benieuwd hoe er uit ziet en heb er zin om er samen wat moois van te maken.

Ik zou bijna wensen dat we nu al zouden gaan, maar geen kachel he ;-)

• 03 November 2006 - 20:44

Petra En Nico:

o,wat goed om te horen dat jullie al zoveel hebben voor bereid,heel veel succes nog groeten petra

• 04 November 2006 - 09:11

Wilma:

Wat een goed nieuws dat we al slaapplaatsen hebben. En wat zullen de kinderen blij geweest zijn jullie weer te zien. Ik heb er nu al heel veel zin in! Eerst 14 november...ben benieuwd naar de foto's, de films en alle mensen die meegaan!
    Heel veel succes.

Dikke kus, Wilma

• 04 November 2006 - 10:31

Bert:

Helemaal te gek. Dit moet gaan lukken. Het slaap huis lijkt me ook helemaal goed. Kan nog erg gezellig worden. 2 keukens!!!!. Nou Elaine kan flink aan de slag. Ik verheug me nu al op het opknappen van het ziekenhuis.
    Geef de kinderen maar een dikke knuffel van me.
    Tot de 14e. Meriam natuurlijk iets eerder hoop ik.

• 04 November 2006 - 11:00

Dick En Nell,:

Geweldig om al deze goede berichten te lezen. Ik denk dat Bart nu al staat te trappelen om aan de slag te gaan, hij mag nogal graag in riolen rotsooien. Ik weet niet of jullie nog veel aan mij zullen hebben met twee van die leuke, authentieke drukkerijen in de buurt. Maar ik heb er erg veel zin in. Moeten we zeker wel luchtbedden en slaapzakken meenemen, of hebben we allemaal een eigen kamer met luxe bedden en matrassen? Ik neem in ieder geval mijn mondharmonica en zangbundel mee anders wordt het zo'n dooie boel. Dick