De klus is geklaard! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De klus is geklaard! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De klus is geklaard!

Door: Make Sense (Kees van W via Facebook)

29 Mei 2016 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Onderstaande bericht is een kopie van de post van Kees op de Make Sense! facebook-pagina https://www.facebook.com/make.sense.357. Stuur ons een vriendschapsverzoek als je ons wilt blijven volgen en meer foto's en verslagen wilt zien en lezen.

28 mei 2016:
Gisteravond weer een toffe eind bbq gehad nadat we een vrij relaxte laatste dag hadden. Hennie heeft met Andre nog het laatste hout weggetimmerd; de trap heeft een mooi hekje gekregen, veiligheid boven alles immers. Uiteraard had hij nog een gaaf idee voor het laatste hout. Hij heeft nog even een mooie houten picknick bank gemaakt! Wat hij in zijn hoofd heeft maken zijn handjes, geweldig.

Als laatste de houten binnenwanden en elektra bepaald en afgetekend en in mijn beste Bosnisch de juiste vaktermen erbij gezet. Lukt inmiddels al redelijk. Na ons wordt door Dragan nog het nodige werk in gang gezet voor de afbouw. Als we hem niet hadden! Na het maken van de nodige groepsfoto's, selfies en andere foto's nog even met Drago & Dragani Todic door het huis gelopen. Ze waren beiden volledig van slag van het huis maar werden nu een beetje losser. De verlegenheid bleef maar duidelijk was te merken dat ze erg dankbaar zijn.

O ja van de laatste OSB reststukken en panlatten hadden we nog 2 schilden en zwaarden voor de 2 jongens gemaakt. Grappig was dat oma eerst moest uitleggen wat je met een zwaard en schild 'moet' doen. Ze hadden waarschijnlijk nog nooit een ridder gezien. Al gauw liepen ze met zwaard en schild achter de kippen aan die alle kanten op schoten. Het zijn gelukkig dus 2 gewone jongens....

Na de bbq redelijk vroeg in bed. De eerste groep vertrokken al om 4:00 vanochtend. Redelijk geslapen al werden we nog wel wakker gehouden door de voorbereidingen van een ander feest. De begrafenis ondernemer is van alle markten thuis blijkt en moest een trouwerij cateren. Het geluid waar we wakker door werden bleek te komen van het hakken van vlees. Het bleken de speenvarkens te zijn die gisteren nog leefden. Zo gaat dat hier, eigenlijk wel zo eerlijk als je vlees eet.

Inmiddels type ik dit voorlopig laatste bericht ter hoogte van de Oostenrijks - Duitse grens. Heb al wel de animatie in de auto gemaakt waar je de bouwvorderingen van dag tot dag kunt zien. ( lang leve mijn iPhone ). Deze wordt ook vanavond nog geüpload dat ging onderweg nog net niet. Zal ook nog wat meer foto's op de site en Facebook zetten. Het was weer een geslaagd project, op naar het volgende. Misschien medio september nog een update. Mogelijk ga ik dan nog checken of de afronding goed gaat en om te kijken of we iets met de technische school samen kunnen gaan doen volgend jaar. We zullen het zien.