Klusdag 1 is een feit - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Klusdag 1 is een feit - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Klusdag 1 is een feit

Door: Make Sense!

06 Mei 2012 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

De eerste klusdag is bijna ten einde. De laatste groep moet nog binnen komen, maar we kunnen nu al spreken van een geslaagde dag.

Vanochtend zijn we met z’n allen naar het te bouwen huis van de familie Gojic gegaan. Alleen Karel, Dickie en Renate bleven in ons huis achter om onze rotzooi van het ontbijt op te ruimen en de voorbereidingen voor het avond eten te treffen.

Zemir, de aannemer van vorig jaar stond ons al op te wachten. Na een paar minuten overleg gingen we aan de slag. Je kan merken dat we al best goed op elkaar zijn ingespeeld en we inmiddels al veel ervaring hebben want de opstart ging heel soepel en binnen no time stond de eerste rij stenen er. De eerste steen werd gelegd door Natasja, de jongste dochter van het gezin.

Carla en Frieda pakten hun klus van vorig jaar weer op, het betonvlechten. Ze worden deze keer te hulp gestaan door Sinisia, alias Nicki, die dit als beroep doet, dus binnen notime waren alle benodigde pilaren klaar.

John, Nardie en Jeroen zijn na een kort bezoek aan de familie Gojic en de benoeming van Kees tot ‘baas van de dag’ begonnen aan een tour langs alle overige projecten om met hun technisch oog te kijken wat er moest gebeuren. De enige pech die ze hadden was dat door de Slava (feestdag) er vandaag geen enkele groothandel geopend was, dus uiteindelijk keerden ze zonder materialen terug bij de familie Gojic. Maar ze weten nu wel wat ze nodig hebben dus morgen kunnen ze gelijk gaan shoppen. Bij Gojic zijn de 3 sterke mannen, samen met een van de broers aan de slag gegaan met het graven van een put voor de septic tank. Dit hebben we 2 jaar geleden ook gedaan bij de familie Milletic dus we wisten inmiddels dat het een flinke klus was. Daarom hadden we besloten om het ditmaal door een graafmachine te laten doen, maar deze mannen wilden het liever zelf doen, want dat scheelde geld!! Als dat geen gouden hart is…!

Ondertussen waren Danny, Edwin, Bert, Teun, Rochelle en Meriam druk aan het metselen (de laatste 2 waren vooral met aangeven en drinken verzorgen. Riny is eerst druk geweest met halfjes maken en na de lunch is ze met Karel, Dickie en Renate naar huis gegaan om met Dickie de bezoeken aan de gezinnen van Stichting Hulpactie Doboj voor te bereiden.

Alles verloopt dus soepeltjes en snel, morgen een nieuwe dag, een nieuwe aannemer en nieuwe projecten om mee aan de slag te gaan. Vanavond gaan we in ieder geval lekker barbecueën bij het meer van Milenko. Nu maar hopen dat het weer een beetje meezit, want het druppelt nu af en toe een beetje.

Tot morgen!

• 06 Mei 2012 - 15:58

Elly Himpers:

Goed bezig allemaal; fijn dat het zo voorspoedig gaat. Groetjes en succes allemaal en speciale groetjes voor Danny en Nardie!

• 06 Mei 2012 - 16:11

Wilma:

Jullie zijn allemaal kanjers! Helemaal geweldig om te lezen hoe jullie het weer oppakken. En wat betreft gouden harten...dat geldt voor de hele groep! Geniet van de avond, ik neem er een op jullie gezondheid. Liefs, Wilma

• 06 Mei 2012 - 18:22

Kortenoever:

Gelukkig dat deze dag goed gelukt is
    en vanavond eet lekker
    Groetjes Coby en Koos.

• 07 Mei 2012 - 08:21

Marielle:

't Belooft weer een geslaagde reis te worden als ik het zo lees. Goed blijven drinken met die warmte hè! En voor Riny: Kobus en ik komen graag na je reis weer 'ns met Izzy en jou wandelen. Voor nu: veel succes! x M.

• 07 Mei 2012 - 09:16

Petra:

Ha bouwvakkers,
    goed bezig allemaal. Klinkt druk, maar goed georganiseerd. Ik duim voor goed weer, dat werk een stuk lekkerder. Veel succes en plezier.
    knuffel

• 07 Mei 2012 - 10:58

Ellen:

Fantastisch wat jullie allemaal doen daar en erg leuk om de verslagen te lezen. Veel succes en werkze, er worden weer veel mensen gelukkiger gemaakt. Speciale groetjes voor Jeroen en Frieda

• 07 Mei 2012 - 16:48

Willy Kemp:

Blij dat jullie goed zijn aan gekomen , en nu aan de slag. Ik wist niet dat Danny kan metselen, prima. Hier alles onder controlle. Jullie allemaal mooi weer goed eten en slapen, tot morgen.

• 07 Mei 2012 - 18:56

Fam. Van Elteren:

Blij te lezen dat jullie gezond zijn overgekomen en al hard aan 't werk zijn.
    Vrouwen bezig met ijzervlechten; nooit meegemaakt maar het klinkt goed.
    John, Nardie en Jeroen, niet te veel inspecteren maar handjes uit de mouwen.
    Groeten aan iedereen.