Aangekomen in Doboj - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Aangekomen in Doboj - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Doboj

Door: Make Sense!

02 Mei 2012 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Dinsdag 1 mei zijn Meriam, Bert en Rochelle om 6.15 uur vertokken vanuit IJsselstein. Doordat het de dag van de arbeid was, zorgde dit voor en zeer voorspoedige reis, want totaal geen vrachtverkeer op de weg!

Na de wraps, broodjes kaas, krentenbollen, chocola, gehaktballetjes, tomaatjes, zwartwitballen en diverse limonades was het in Ossiach natuurlijk hoog tijd om wat te drinken en eten. Na een relaxmoment aan het meer met een wijntje/biertje hebben we het ons weer heerlijk laten smaken bij Gasthof Zur Post.

Vanochtend om 8.15 uur weer vertrokken (uiteraard eerst ontbeten). We hebben enig oponthoud gehad bij de grens, wat met 29,5 graden niet heel prettig is. Maar na een uur mochten ook wij weer de grens over. Gezellig een ijsje gegeten bij Marlies en de kinderen en daarna ons (tijdelijk) onderkomen bij Karel en Dickie bewonderd. Wat een prachtige locatie.

Na grondige inspectie en overleg met de eigenaresse van het Orange House hebben we dan ook besloten dat we de gehele groep bij Karel en Dickie onderbrengen. Het wordt even passen en meten maar vast weer erg gezellig.

De plannen voor de komende dagen:
=> Bezoek aan de familie Gojic
=> Inkopen bouwmaterialen
=> Bezoek projecten vorige jaren
=> Bezoek adoptiekindje bozidar
=> eerste inkopen en bewegwijzering voor de groep verzorgen.

Kortom we hebben genoeg te doen. MAAR eerst is het tijd om wat te gaan eten... Dus op naar restaurant City waar Karel en Dickie al op ons zitten te wachten.

Tot snel

Meriam, Bert en Rochelle

• 02 Mei 2012 - 17:05

Anne Marie :

Eet smakelijk !

• 02 Mei 2012 - 17:54

Nienke:

He kanjers, fijn om jullie weer te kunnen volgen. Wordt vast weer top. Veel plezier, succes en doe iedereen de groeten! Liefs, Nienke

• 02 Mei 2012 - 17:58

Renate:

Hoi lieve luidjes

Nog even en ik kom jullie vergezellen.
    Heb er zin in vrijdag, met z'n 4 in en 7 pers. vitobus. Dat gaat gezellig worden.

Overigens voor het inkopen hoeven jullie niets te doen. Heb met Karel al het een en ander afgesproken zoals eerste levensbehoeften en drank!

Dikke kus Renate

• 02 Mei 2012 - 18:31

Wilma:

Ik gedachten ben ik bij jullie! Groetjes aan Marlies, de kinderen, Dicky & Karel. Liefs, Wilma

• 02 Mei 2012 - 18:31

Marga:

Een mooie start voor jullie als ik het zo lees. Maar het wordt wel zweten gezien de weersverwachting voor de komende 14 dagen!

Veel succes en toi toi toi!

• 03 Mei 2012 - 06:03

Miranda:

Lieve Bert, Meriam en Roch,
    Onwijs goeie tijd en heel veel succes met alle doelen. Gaat zeker weer lukken ondanks het zweet weer.
    Dikke kus voor jullie alle 3 xxxx

• 03 Mei 2012 - 07:25

Marielle:

Niet klagen over dat zweetweer hoor! Jullie hebben dit jaar in elk geval een ijsje kunnen eten, terwijl het hier onweert (Kobus is zich de touwtandjes geschrokken buiten) en regent. Good luck met jullie (zin)volle agenda! x M.

• 03 Mei 2012 - 08:09

Petra:

Ha Liefje,
    Lekker dat het allemaal voorspoedig is verlopen, en zorg goed voor jezelf he, wel genoeg eten en drinken hoor! Wij blijven nog een nachtje langer in Petra, gister naar de monastry geklommen, gelukkig op het heetst van de dag, maar de kids houden het goed vol. Rami gisterten gezien en vanmiddag gaan we BBQ in litle Petra met hem. OOk nog een andere bekende gesproken en Rami wist al dat ik er was omdat ik herkend was, grappig he. De meiden en wij vermaken ons super, ik hoop jullie ook. Kus van ons 4tjes

• 03 Mei 2012 - 19:05

Lidwien:

Veel succes collega, ook je vrije tijd alle inzet voor het goede doel... Diepe buiging!