Een twee-onder-een-kap-bouwen-in-een-week, dag 3 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Een twee-onder-een-kap-bouwen-in-een-week, dag 3 - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Een twee-onder-een-kap-bouwen-in-een-week, dag 3

01 Juni 2015 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Met de aanvulling van Merlijn en Hans is het team vrijwilligers sinds vandaag helemaal compleet. En dat is te merken, wat een werk is er vandaag weer verzet. Spanten gezaagd en in de beits, muren gemetseld, lateien geplaatst (die wegen 120 kilo per stuk!), trap getimmerd, balken voor de eerste verdieping erin en daarop de vloerdelen gespijkerd. En dan vergeten we ongetwijfeld nog een heleboel.

Natuurlijk werken alle Nederlandse vrijwilligers erg hard, maar laten we vooral de hulp van onze Bosnische vrienden niet vergeten. Branko en Zoran (waarvoor we vorig jaar een huis bouwden) komen iedere dag helpen. En ook de familie Petrovic zelf helpen geweldig mee. Vandaag werd er weer een hele vrachtwagen stenen bezorgd die de dames Petrovic, met hulp van Branko, samen helemaal uitlaadden. En daarna zonder problemen ook nog een vrachtwagen hout.

Ook de kinderen volgen de vorderingen op de voet en werden daarnaast vandaag vermaakt door Edwin (roeping gemist Edwin! Hij had meester moeten worden). Hij heeft samen met de kinderen gezongen (Merry Christmas met bijna 30 graden) en Engelse les gegeven.

Na afloop zijn we met z’n allen nog even langs geweest bij het huis dat we vorig jaar voor Branko en Zoran bouwden. Het huis ziet er geweldig uit en vader en zoon glommen van trots toen ze ons een rondleiding gaven.

Kortom, een voldaan gevoel na deze dag. En wat is het dan heerlijk om ‘thuis’ te komen en verwelkomt te worden door de kookbrigade die ons verwenden met een heerlijke Pekka. Een eeuwenoud recept van gesneden groenten en vlees die verwarmd wordt in een gietijzeren schaal die op een haardvuur gaat kookt. Heeeeeeerlijk Loes, Jos en Karel!

Voor de foto's verwijzen we jullie graag naar onze Facebook-pagina: Stichting Make Sense

• 01 Juni 2015 - 22:01

Frieda:

Zal heerlijk gesmaakt hebben, de pekka. Maar jullie hebben het verdient na zo'n productieve dag. He jammer dat er geen foto's meer bij het verslag zitten maar alleen op facebook. Dat heb ik nl. niet, dan maar ff geduld hebben voor de foto's. De reisverslagen zijn in ieder geval top. Welterusten en suc6 morgen xx

• 01 Juni 2015 - 22:08

Diana En Lianne :

Hoi John en alle andere vrijwilligers!

Wat zijn jullie weer supergoed bezig en we is er al veel gedaan! En dat met het warme weer bij jullie.. wij vinden het geweldig en jullie daar doen en hopen dat jullie alles af kunnen krijgen wat jullie van plan zijn.

Groetjes Diana en Lianne

• 01 Juni 2015 - 23:28

Renate:

Hoi allemaal,
    Dat gaat weer erg voorspoedig. Jullie hebben inmiddels al steeds meer ervaring. Fijn dat alles goed gaan.
    Veel succes nog de komende dagen. Jullie gaan het weer redden.

Groetjes Renate