Over 2 weken vertrekken we! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Over 2 weken vertrekken we! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Over 2 weken vertrekken we!

08 Mei 2014 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Nog 2 weken en dan is het zover. Vrijdag 23 mei vertrekken we weer naar Bosnie. Dankzij de inzet van onze vrijwilligers en de bijdragen van familie, vrienden, kennissen en andere mensen die Make Sense! een warm hart toe dragen zijn we er ook financieel bijna klaar voor. In ieder geval kunnen we het huis voor Branko gaan bouwen.

Het Rode Kruis bracht ons in contact met deze familie en de noodzaak om iets voor ze te doen werd direct duidelijk. Branko heeft nauwelijks werk, alleen af en toe als grafdelver, maar in de kleine gemeenschap waar ze wonen brengt dat weinig op. Moeder is er enige tijd geleden vandoor gegaan. Branko zorgt dan ook alleen voor z’n twee kinderen; een zoon en een dochter. Met de dochter gaat het redelijk goed, zij gaat naar school. De zoon is een ander verhaal. Hij heeft vorig jaar een herseninfarct gehad en is nu (geestelijk) gehandicapt. Hij zal nooit voor zichzelf kunnen zorgen. Die zorg heeft Branko er dus ook nog eens bij.

Het huis waar ze in wonen staat op instorten en wordt gedeeld met een oom die ook eigenaar van het huis is. Branko en z’n 2 kinderen wonen in een kamer van 4 x 4 meter waar alles in moet gebeuren: koken, wonen, slapen. Een trieste en uitzichtloze situatie.
Daarom heeft Make Sense! zich voorgenomen in 2014 een huis te bouwen voor Branko en zijn kinderen zodat ze in ieder geval een veilige basis hebben. Branko is heel handig, dus hij gaat de enthousiaste vrijwilligers mee helpen. In de afgelopen jaren heeft hij zelf al de rand van een fundering gemaakt en 400 stenen gespaard.
Inmiddels is de fundering verder afgemaakt en kunnen we over 2 weken aan de slag!

Natuurlijk willen we ook graag het huis laten inrichten als het er eenmaal staat. Daar hebben we nog wel watgeld voor nodig. Help jij ook? Doneer! Op rekeningnummer NL69 RABO 012.79.90.313 tnv Make Sense!

We lezen tijdens de reis iedere avond (als het internet het toe laat) de reacties op onze berichten, dus schroom niet om te reageren!

Met enthousiaste groet,

De vrijwilligers van Make Sense!

• 10 Mei 2014 - 11:59

Arie De Bree :

Succes met de voorbereidingen en de reis er naar toe! Ik zal denk aan al die zweetdruppels die nog zullen vallen. maar je weet waar je het voor doet!

• 15 Mei 2014 - 23:28

Iris:

Wat een goed werk gaan jullie doen! Met eigen ogen van het voorjaar
    Kunnen zien wat jullie al gebouwd hebben in de afgelopen jaren.
    Top !!!!
    Maar nu...wat een ramp. Vreselijk om te zien. Hoop dat jullie daar kunnnen helpen.
    Echt heel erg voor de mensen in Doboj die al zo weinig hebben.