hoogste punt bereikt en meer!! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu hoogste punt bereikt en meer!! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

hoogste punt bereikt en meer!!

13 Mei 2013 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

De vlag hangt in de nok. Terwijl Kees v W en Meriam met Dragan bij de dakplaten leverancier waren heeft de rest van de groep zich uit de naad gewerkt. Binnen afzienbare tijd was het hoogste punt bereikt. Ondertussen werden de binnenmuurtjes gemetseld. Het gaat allemaal zo snel dat we ook al bij mogelijke andere projecten zijn gaan kijken voor morgen omdat we anders met veel te veel mensen op de bouw zijn. Woensdag worden de dakplaten op het dak bevestigd. Tot die tijd is er nog wel het een ander te doen maar niet voldoende voor iedereen.

We zijn bij verschillende potentiele projecten geweest en hebben weer genoeg gezien van de armoede en misere hier. Uiteindelijk ervoor gekozen om bij de familie Gojic te gaan tegelen en plavuizen te leggen. Dat is de fa,ilie waar we vorig jaar samen met Leusden een huis voor hebben gebouwd. Het laminaat ligt daar inmiddels. Nu nog wat plavuizen in de gang en bij het keukentje, dat willen we morgen gaan leggen. We gaan zometeen met John en Jeroen kijken wat we daar voor nodig hebben.

Net ook nog met het oude vrouwtje bij de dokter geweest om te kijken wat haar gezwel precies is. En zij moet geopereerd worden. Op dit moment zit Mira (de vrouw des huizes) met Dickie en Marlies bij de tandarts om te kijken of ze een gebit kan krijgen want alles wat ze nog in haar mond heeft is verrot.
Kortom we werken op alle fronten aan de verbetering van de leefomstandigheden van deze mensen en het lijkt allemaal goed uit te pakken.

Tot de volgende keer maar weer!

• 13 Mei 2013 - 14:50

Marielle:

Wauw, fantastisch werk! Diepe buiging voor jullie allen.

• 13 Mei 2013 - 16:34

Danielle:

Wauw, wat zij jullie goed bezig. Geweldig! Zet 'm op daar, nog even volhouden en jullie kunnen met een heel tevreden gevoel weer naar huis. Bewondering voor jullie allen.

Fijn dat jullie met de knuffels van Jade kindjes daar blij hebben gemaakt. Toppie!! Bedankt!!

• 13 Mei 2013 - 20:14

Ardien:

Hallo allemaal, leuk om de reisverslagen te lezen. Jullie zijn weer supergoed bezig. Speciale groeten aan Frieda. Liefs van Ardien

• 13 Mei 2013 - 20:25

Renate:

Hoi allemaal, wat gaan jullie snel zeg. Ziet er goed uit hoor!! Leuk om te zien wat jullie in een paar dagen al bereikt hebben met z'n allen. Succes weer allemaal en genietber ook veel van.

Groetjes van Renate en Eric en voor Jeroen en Frieda een hele dikke knuffel van Aimée en Fleur

• 13 Mei 2013 - 20:36

Koosenco:

Geweldig dat alles goed loop en maar weer op naar morgen.
    Allemaal het beste en de groetjes aan Frieda en aan jullie allemaal en tot morgen.
    Groetjes Coby en Koos.

• 13 Mei 2013 - 21:07

Riny:

Ongelooflijk hele snel jullie gaan. Leuk ook die Make Sense vlag i.p.v. de rood/wit/blauwe.
    Wat ik natuurlijk helemaal geweldig vind is dat jullie bij de Fam.Gojic gaan werken.
    Helemaal nu vader Dusan overleden is, is het fijn dat zij verder geholpen worden en het huis nog leefbaarder wordt. Succes en veel groetjes. Riny

• 13 Mei 2013 - 21:08

Monique De Vroom:

Wat gaat dat hard, zo'n huis bouwen! Leuk om te lezen en de foto's te zien.
    Succes verder!! Groetjes, Monique

• 13 Mei 2013 - 21:09

Céline:

Hoi papaatje,

Ik krijg net je smsje binnen, ik heb zo'n vermoeden dat je het
    smsje dat ik woensdag naar je heb gestuurd niet ontvangen hebt,
    omdat ik er geen reactie op gehad heb. Dus daarom dat
    ik via deze weg nog even wil zeggen dat ik supertrots op je ben!

Leuk om de verslagen te lezen, zeg, echt prachtig wat jullie doen.
    Heeeeel veel succes allemaal!

Liefs Céline

• 13 Mei 2013 - 22:07

Herwin:

Wat een mooi resultaat.
    De tekeningen waren mooi om te zien, maar een dergelijke snelle bouw is fantastisch.
    Veel succes met het afbouwen en met de andere projecten.

Groetjes,
    Herwin

• 13 Mei 2013 - 22:14

Trudi Verwoerd:

Jullie gaan als een speer zeg. Geweldig dat jullie nu ook nog tijd hebben om ook anderen blij te maken. Ik vind het heel ontroerend dat jullie dit allemaal doen in je eigen tijd en met veel enthousiasme en plezier.
    Lieve groet voor allemaal (Trudi, moeder van Nienke) en Nienke kus!!

• 13 Mei 2013 - 22:23

Joke En Tim Van Elteren:

Hallo werkers
    Geweldig wat jullie presteren. Vanuit onze omstandigheden is het bijna niet voor te stellen dat er in zo,n korte tijd zoveel kan worden neergezet. In Nederland zouden jullie nog lang niet uit de vergaderperiode zijn. Hier doe je er alleen al twee jaar over om de nodige vergunningen te krijgen om een dakraam te wijzigen. Frieda en Jeroen, we zijn er trots op dat jullie je steentje (ook letterlijk) bijdragen.

Joke en Tim van Elteren

• 14 Mei 2013 - 02:20

Rocky:

Terwijl ik richting de everglades aan t rijden was hebben jullie gewoon ff n huis bijna afgerond. Vol trots loop ik t aan iedereen te verkondigen... maarreh volgende keer ben ik er wel weer gewoon bij. :D

Ben wel enorm blij met de wifi overal, zo kan ik jullie tenminste nog n beetje volgen!!

Succes morgen, jullie gaan als n speer! liefs rocky

• 14 Mei 2013 - 02:24

Ellen:

Hey broer en frieda

fantastisch wat jullie allemaal weer presteren,knap hoor.
    Vandaag bij de maya ruines geweest, ook hard een opknapbeurtje nodig.
    Misschien leuk projectje voor volgend jaar?
    Heel veel succes voor jullie allemaal nog deze week

Groetjes, Ellen

• 14 Mei 2013 - 12:32

Kim En Bart:

Hé Lieve mama en de rest,

Echt super hoe jullie dit in zo'n korte tijd weten te presteren!! We zijn trots op jullie, maar vooral op onze lieve moeder! Heel veel succes nog allemaal.

Groetjes Kim en Bart