De eerste materialen zijn geleverd! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De eerste materialen zijn geleverd! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De eerste materialen zijn geleverd!

Door: Meriam

08 Mei 2013 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vandaag een leuke en productieve dag gehad.Kennis gemaakt met onze aannemer. Een geschikte kerel die weet waar hij het over heeft en vooruit en meedenkt. Dat is fijn. Toen we met hem aan het overleggen waren werden we gebeld dat de stenen in de vrachtwagen bij het te bouwen huis stonden. Snel daarheen gereden want moesten gelijk afrekenen. Was nog een heel gedoetje om de stenen te lossen want het is nogal krap bij het huis. Maar ging prima. Na het lossen ging de aannemer op zoek naar water om een put te slaan, met een WICHELROEDE! Dat ken ik alleen maar uit de schoolboeken dat dat kan, maar het kan dus echt blijkbaar!

Daarna naar de houtfabriek en naar de dakplaten fabriek gegaan om te kijken wat alles kost en om te overleggen wanneer we alles moeten bestellen om het op tijd te hebben.

Ondertussen kreeg Dragan onze regelaar en tolk een telefoontje van de man voor wie we het huis gaan bouwen dat ze alle stenen al op de fundering hebben gezet. Met z´n tweetjes, de man en de vrouw, 10 pallets... deze mensen zijn zo ontzettend blij. Dat kan je je niet voorstellen. ook niet hoe ze wonen trouwens. We hadden de foto´s al gezien maar in het echt is het nog zoveel erger. Vandaag hadden we wat eten voor ze mee genomen en dat deden ze op een bordje dat ik alleen nog maar herken van vroeger bij mijn oma thuis en toen was het ook al oud. En daar hebben ze er dan precies 3 van en 2 hele oude rotte pannetjes. Gewoon te erg om te omschrijven. Deze mensen weten echt wat het woord crisis betekent, en dat al hun hele leven. Wat een triestheid. Maar wat mooi ook dat wij wat voor hun kunnen gaan doen!

Nog 2 dagen en dan komt de groep en kunnen we gaan beginnen. We hebben er zin in!

• 09 Mei 2013 - 08:56

Petra:

Goed bezig Meriam en Bert, wat fijn dat jullie wat voor deze lieve enthousiaste mensen kunnen betekenen. Xxx

• 09 Mei 2013 - 09:35

Riny:

Super Meriam en Bert dat alle voorbereidingen goed verlopen. Goed dat jullie er al zoveel eerder naar toe zijn gegaan, want je bent nu ook echt betrokken bij alle materialen uitzoeken. Lijkt me ook wel heel bijzonder. Helemaal geweldig dat de mensen waarvoor jullie gaan bouwen zo betrokken zijn. Succes de anderen zijn onderweg om jullie te helpen.
    Liefs Riny

• 09 Mei 2013 - 21:25

Joop Zoutenbier:

Hallo allemaal,

Geweldig weer om te lezen dat jullie opnieuw weer zijn gestart met een nieuw actie. En je ziet, het is hard nodig daar. Als ik had geweten dat jullie weer richting Doboj zouden gaan, dan had ik wellicht namens de Pax Kinderhulp, computers meegegeen voor een school in Tesanje, in de buurt van Doboj Jug.
    Heel veel sterkte daar, maak er weer iets moois van.

Groeten Joop Zoutenbier
    Actieleider Pax Kinderhulp Utrecht

• 10 Mei 2013 - 11:02

Marielle:

Had ik al diep respect voor jullie vrijwilligers, bij deze maak ik een diepe buiging voor de man en vrouw die 10 pallets stenen hebben versjouwd! Ik hoop dat er een fysio mee is met de groep...

• 11 Mei 2013 - 16:35

Joke En Tim Van Elteren:

Hallo allemaal,

Gehoord dat jullie goed zijn aangekomen. En nu maar hard aan het werk want een heel huis in nauwelijks een week lijkt ons een hele klus.
    Hartelijke groeten, vooral aan Frieda en Jeroen.

Joke en Tim