Het is weer gelukt!! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Het is weer gelukt!! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Het is weer gelukt!!

Door: Make Sense!

10 Mei 2012 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Het is gelukt! We zijn klaar!
De verdiepingsvloer bij het huis van de familie Gojic is gestort. Vanmiddag om 2 uur kwam volgens afspraak de betonwagen aan rijden en is de vloer er in gelegd.
Dat lijkt heel soepel, maar daar ging nog wel het een en ander aan vooraf.

Gisteren al gaven de aannemers aan dat er een speciaal soort olie op de bekisting moet worden aangebracht om te zorgen dat het beton niet aan de bekisting blijft vast zitten. De afspraak was dat zij de olie zouden halen gisteren zodat we vanmorgen direct konden beginnen met het in-olien. Daarna zou dan het betonijzer worden gelegd.

Vanmorgen was de olie er nog niet, veel verwarring, heen en weer ge-sms en gebel, en toen ging Bert op stap met papa Gojic en gingen ze gewoon naar de benzinepomp om diesel te halen! Als ze dat nou direct hadden gezegd dan hadden we de diesel op de heenweg gewoon mee kunnen nemen.

Maar goed, olie gesproeid (ook op het betonijzer dat er inmiddels al lag, de kenners weten dan genoeg) en toen kwam dus al vrij snel de betonwagen er aan.
Ondertussen kwamen er steeds meer vrijwilligers aan rijden die de ochtend elders hadden door gebracht.

Bij de familie Aleksic zijn de kozijnen die vorig jaar zijn geplaatst nog even goed afgewerkt.

Oma Skula heeft een voedselpakket en wat kleding gekregen.

Er zijn lekkere wraps voor de lunch gemaakt en de diverse leveranciers zijn betaald.

En toen om 2 uur was het zover. De betonwagen kwam aangereden, en na wat gedoe met elektriciteitsleidingen die te laag hingen, stond hij op de plek waar hij ging storten.

Wat een mooi gezicht en een mooie afsluiting van een productieve week waarbij alle doelen zijn gehaald.
We hebben weer veel families blij kunnen maken en veel glimlachen op gezichten bezorgd. We kunnen niet alle problemen van deze families oplossen, maar in ieder geval hebben we gezorgd dat ze een betere leefomgeving hebben en van daaruit verder kunnen.

We hadden ook dit jaar weer een fantastische groep vrijwilligers met allemaal hun eigen expertise en een onvoorstelbare inzet. Zonder deze geweldige mensen hadden we dit nooit kunnen realiseren. Dank aan iedereen en hopelijk tot volgend jaar.

Make Sense!

• 10 Mei 2012 - 16:54

Wilma:

Trots...

• 10 Mei 2012 - 17:26

Willy Kemp:

Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen en er voldoening is.
    Nu weer naar huis en ik wens jullie een prettige reis en een behouden thuiskomst.

• 10 Mei 2012 - 17:35

Monique En Linda:

Stelletje kansjers!!! Waarschijnlijk helemaal kapot, maar wel voldaan???
    Fijn dat jullie weer zoveel mensen blij hebben kunnen maken, ook al is het een druppel op een gloeiende plaat :-). Alle beetjes helpen en zeker de beetjes die jullie hebben gegeven. Doe morgen voorzichtig op de weg terug naar huis en geniet vanavond nog even van jullie laatste samen zijn. En niet dronken worden hoor ;-)

Dikke knuffel Monique en Linda

• 10 Mei 2012 - 18:34

Koos Kortenoever.:

Gelukkig is alles goed gelukt en
    allemaal een goede thuis komst.
    Mooie foto de groeps foto.
    Groetjes Coby en Koos en tot ziens.

• 11 Mei 2012 - 06:22

Miranda:

Well done....ben zo onwijs trots op jullie na elk verhaal gloei ik weer een beetje....:-)
    Diepe buiging voor jullie allemaal xxx

• 11 Mei 2012 - 07:13

Lidwien: