Blije gezichten - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Blije gezichten - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Blije gezichten

Door: Make Sense!

07 Mei 2012 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Het wordt vast saai om te lezen, want het was alweer een succesvolle dag!

Er is 1 groep van 5 personen naar het huis van Gojic gegaan, en wat hebben ze gebuffeld. Ondanks (of misschien wel dankzij) dat het bijna de hele dag regende hebben ze alle buitenmuren af gemetseld en de binnenmuren schieten ook al op. De planning is dat morgen de bekisting voor de betonpilaren wordt gezet en gevuld en dat we woensdag de bekisting voor de 1e verdiepingsvloer leggen zodat we donderdag het beton kunnen storten.

Een andere groep is naar Miletic gegaan om de zolder isolatie aan te brengen (die stonden lekker droog). Eerst al het hout ingekocht en laten bezorgen en toen aan de slag. Na een tijdje kregen ze hulp van de dames die naar Dean waren gegaan om te stucen. Bij Dean was zoveel familie om te helpen dat ze eigenlijk niet genoeg te doen hadden, en iedereen wil hard werken dus hebben ze zich gemeld bij Miletic. Daar waren hun handjes heel erg welkom en konden ze direct aan de slag. Na vandaag waarschijnlijk nog 1,5 dag timmeren en dan zit de isolatie er in en kan de familie de bovenverdieping gaan gebruiken. We hebben het hout goedkoop ingekocht (kwam waarschijnlijk door de Slivowice om 8 uur! ’s morgens) dus daardoor konden we ook ramen, deuren en kozijnen kopen zodat de zolder echt helemaal dicht zit.

Bij Dean gaan we woensdag weer verder en morgen gaat er een klein groepje naar Petra om de waterpomp te repareren en aan te sluiten. Ook morgen wordt het dus weer een productief dagje en volgens de voorspellingen wordt het weer beter dus dat is na deze regendag wel een opluchting.

Het was een lange dag van 7 tot 7 maar het resultaat mag er zijn!

Het gezicht van mama Miletic toen ze hoorde dat ze kozijnen kreeg, is waar we straks tevreden mee kunnen gaan slapen.

Tot morgen weer. Nu lekker eten, want ook de koks hebben weer een drukke dag gehad dus daar gaan we lekker van genieten.

• 07 Mei 2012 - 19:34

Koos Kortenoever:

Jullie maken wel hele lange dagen
    En dan nog de hele dag regen
    Hebben jullie ook nog regenkleding of wordt je daar niet nat van de regen.
    Verder nog een leuke avond en tot morgen
    Groetjes Cobie en Koos.

• 07 Mei 2012 - 21:22

Astrid, Bas En Stef:

Wat SUPER dat alles zo voorspoedig verloopt. Dit geeft jullie vast veel voldoening en extra energie om helemaal voor te gaan! Lekker slapen.
    Morgen weer een dag.
    Groetjes Astrid

• 08 Mei 2012 - 08:02

Marielle:

Saai om te lezen??? Hoe kom je er bij? Als de kranten elke dag met zulke positieve berichten waren gevuld, dan ging ik ze wel weer eens lezen. Kortom, ga zo door met het goeie werk en de berichten! x M.

• 08 Mei 2012 - 08:34

Ellen:

Moet erg veel voldoening geven om al die blije gezichten daar te zien.
    Daar doen jullie het tenslotte allemaal voor. Super om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat. Werkze weer vandaag

• 08 Mei 2012 - 11:07

Renate:

Hoi allemaal,
    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat. Fijn om te zien dat de mensen daar zo blij met jullie zijn. Dat moet veel voldoening geven. Ook al lijkt het me behoorlijk zwaar. Heel veel succes verder en werk ze. Groetjes Renate, Eric, Aimée en Fleur. Een dikke kus van de meiden

• 08 Mei 2012 - 11:14

Berry Lenting:

Jullie zijn weer goed bezig.
    We zijn trots op jullie hopelijk kan ik volgend jaar weer mee.

• 08 Mei 2012 - 13:58

Willy Kemp:

Trots op jullie allen, keihard werken in de regen of droog bij fam. Miletic.
    ik snap niet waarom wij hier zo klagen als ik lees dat mama Miletic zo blij is met kozijnen. Al die projecten kan ik niet uit elkaar houden ( geef niet ).
    Veel werk plezier en tot morgen.

• 08 Mei 2012 - 16:40

Bart En Kim:

Echt super wat jullie allemaal doen daar. We zijn heel trots op jullie en al helemaal op onze lieve mama. Heel veel succes nog!!

• 08 Mei 2012 - 16:41

Dorathé :

Hallo harde werkers! Er wordt weer superhard gewerkt door jullie doorzetters. Jullie zetten weer een wonder neer in zo'n korte tijd. Hou vol, geniet van de blije gezichten en ervaringen. Een zonnetje zou fijn zijn, ik heb het nog even voor jullie besteld. Groet aan iedereen

• 08 Mei 2012 - 16:59

Petra:

Zo, het is 7 uur, ik hoop dat jullie aanschuiven aan de welverdiende maaltijd, want jullie zullen vandaag ook wel weer hard gewerkt hebben. Super bezig, geniet!

kus Petra

• 08 Mei 2012 - 18:20

PLeun Verhoeven:

Hoi mama, ik denk dat de mensen best wel lekker zullen eten als jij kookt. Nog veel plezier van Pleun.

• 08 Mei 2012 - 18:59

Nardie.kemp@orange.n:

Hey jongens en meiden,

Wij volgen jullie helemaal, hoor!!! Elke avond kijken we even op de site. Top wat jullie alweer in zo'n korte tijd voor elkaar hebben en dat in al die nattigheid :-( Ook opa en oma Kemp volgen jullie op de voet. Ik heb hen vanmorgen gesproken en ze waren erg trots op hun jongens!!! Vooral de foto waarop Danny aan het metselen is vonden zij geweldig. Wat knap toch van dat jong, dat hij dat toch allemaal kan, dat is toch verdomd handig!!! Goed werk doen ze daar!! Leuk om te horen toch??? Ik wens jullie nog een paar productieve dagen toe. En natuurlijk vooral zonder ongelukken en hopend op droog weer.
    Groetjes en tot gauw,
    Monique (van Nardie)

• 08 Mei 2012 - 19:10

Nardie.kemp@orange.n:

Oh, en ik vergeet helemaal te zeggen dat jullie ook de groetjes en een dikke knuffel krijgen van Linda!!! We zijn trots op jullie hoor ;-) (K)