Bijna dakloos...! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Bijna dakloos...! - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Bijna dakloos...!

Door: Make Sense!

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2010 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vanochtend om 9.30 uur gestart met de bespreking met de directrice van het studentenhuis. Bij de eerste vraag ging het al mis: Wij vroegen namelijk tot hoe laat we van de keuken we gebruik mochten maken. Haar antwoord daarop was: Keuken? Daar mogen jullie helemaal niet in!

Goed.. en toen.. We vonden de slaaplocatie om heel eerlijk te zijn ook al niet super (het was wel ok), vooral niet toen we hoorden dat we met 16 personen op 3 kamers met in totaal 15 bedden moesten gaan slappen.. dus toen hebben we de bespreking maar direct afgebroken om naar Marlies te gaan voor hulp.

Marlies heeft eerst middels zo'n vijftien telefoontjes naar gemeente, rode kruis, directie studentenhuis, etc.. geprobeerd eea voor elkaar te krijgen, maar de directrice hield voet bij stuk. Geen keuken voor ons, dus Make Sense! dakloos!!

Na bezoekjes aan buren, raadplegen van vrienden, kinderen en vele uren aan hoofdbrekens gingen Meriam & Marlies om 15.15 uur op pad naar een nieuwe mogelijke verblijfplaats. Een uur later kregen we het verlossende smsje: GELUKT we hebben een PRACHTIG huis!! Het kost wat uurtjes, maar dan heb je ook wat.

Tussen de perikelen door zijn we ook nog langsgegaan bij de projecten. Er is genoeg te doen, volop mogelijkheden om een gezin meer dan gelukkig te maken. Hierover later meer! Morgen spreken we de aannemer, gaan we de eerste boodschappen halen en verwelkomen we de rest van de groep in ons nieuwe stulpje.

We houden jullie op de hoogte.. hopelijk dit keer wat vaker dan de afgelopen dagen!

Tot ziens

  • 07 Mei 2010 - 17:46

    Wilma:

    Het is nu al een spannend avontuur. Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Ik vind het nog steeds jammer dat ik er niet bij ben, maar je kunt niet alles hebben. Ik vlieg zondagmorgen lekker naar Marrakech. Ook leuk hoor!

    Ik denk dat inmiddels de rest van de vrijwilligers gearriveerd zijn, dus ook voor hun de hartelijke groeten en een geweldige week toegewenst.

    Liefs, Wilma

  • 07 Mei 2010 - 17:47

    Dorathé:

    Pfffffft, gelukkig is er weer onderdak, het is nooit saai in Doboj. Fijn dat jullie eerder gegaan zijn, super. Heel veel groeten en het is heel raar om nu eens zelf reacties te typen. Ik volg jullie op de voet, nu weet ik hoe het voelt om te wachten op nieuws in NL.

  • 07 Mei 2010 - 18:03

    Nell En Dick:

    Het is toch ongelofelijk, iedere keer regel je van alles tot in de puntjes en altijd weer worden er door welke oorzaak dan ook afspraken niet na gekomen. Ik ben op een leeftijd dat ik daar niet meer tegen kan. Ik bewonder jullie moed en flexibiliteit om daar toch maar iedere keer weer, mee om te gaan. Sterkte de komende tijd.
    Bert en Meriam en de rest, succes.
    Dick

  • 07 Mei 2010 - 18:11

    Marielle:

    Hallo liefies, zo zie je maar weer, een groep kwartiermakers om de puntjes op de i te zetten is echt essentieel. Ik ben blij dat jullie slaaplocatie is geregeld. Nu met gordijnen hoop ik?! Ik lees morgen graag meer over de projecten. En hoe het met Bozidar is! Succes met alles! xx

  • 07 Mei 2010 - 18:16

    Priscilla:

    Bijna dakloos maar toch niet helemaal. Dat was dus even spannend.... Zet hem op!!!

    Pris

  • 07 Mei 2010 - 18:26

    Renate:

    Hoi Hoi Lieve Mensen
    Als ik de voorgaande berichten lees krijg ik alweer helemaal zin om er bij te zijn. Helaas zit ik nu hier in dit natte kikkerlandje en is mijn menneke ipv. mij mee dit jaar. Uit eigen ervaring weet ik hoe belangrijk het werk is dat jullie daar de komende week gaan verzetten. Jullie zijn kanjers. Super
    Ik ga er dit jaar gewoon bij zijn vanachter mijn computer, ga ik jullie op die manier lekker volgen.
    Enne passen jullie een beetje op hem, hihi.
    Lieve Mensen een hele dikke kus.

  • 08 Mei 2010 - 08:31

    Monique:

    Wilma is wel niet mee, maar ik volg jullie op de voet hoor !
    Succes weer deze week en maak er wat moois van.
    Groetjes,

    Monique

  • 09 Mei 2010 - 08:35

    Annelies V D Ham:

    Zondag 9 mei en nu gaat het "echte" werk beginnen. Carolien belde vanmorgen en had er zin in. Wij wensen jullie allemaal heel veel succes en hopen dat jullie de komende dagen veel kunnen realiseren.

    Annelies en Hans van der Ham
    Vianen

  • 09 Mei 2010 - 12:17

    Judith:

    Gelukkig dat jullie nu wel een dak boven jullie hoofd hebben...maar wat een starheid weer.
    Heel veel succes met het klussen. Rien mocht je de meiden nog zien: we zijn heel blij dat ze in juni komen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 165902

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 27 Mei 2016

2016: Een huis voor de familie Todic

28 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Een huis voor de families Petrovic

20 September 2014 - 27 September 2014

Een huis voor Branko

09 Mei 2013 - 16 Mei 2013

Een huis voor de familie Miljanovic

01 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Een huis bouwen voor de familie Gojic

18 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Een huis bouwen voor Dean!

15 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Een nieuw (t)huis voor Ceca's familie

20 September 2008 - 27 September 2008

Vrijwilligersreis 2008

04 Mei 2007 - 19 Mei 2007

Vrijwilligersreis 2007

Landen bezocht: