De familie van Ceca en hun omstandigheden - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu De familie van Ceca en hun omstandigheden - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

De familie van Ceca en hun omstandigheden

Door: Make Sense!

17 Mei 2009 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Dag allemaal,

Na de fundering te hebben gezien waren we niet meer te houden. Eigenlijk wilden we direct beginnen. De stenen en andere materialen waren er nog niet dus hebben we meteen spijkers met koppen geslagen ;-) met de aannemer. Hij heeft ter plekke alles besteld. We zijn daarna naar de huidige bouwval gegaan en hebben kennis gemaakt met de rest van de familie. Uit wie bestaat deze familie? Opa en Oma, de vader van Ceca die ernstig ziek is en niet oud zal worden, de doofstomme tante en oom van Ceca met hun 4 kinderen. De moeder van Ceca is net uit de gevangenis want zij heeft het jongere broertje van Ceca verdronken uit wanhoop en met psychische problemen. Ze heeft trouwens ook geprobeerd Ceca te verdrinken. De moeder heeft een verbod om contact te hebben met haar gezin. Dit is o.a. de reden waarom Ceca in het kindertehuis woont en nu een veilig bestaan heeft.

Bij het kennis maken met deze familie en het horen van hun levensverhaal werd menig traantje weggepinkt. De omstandigheden waarin zij nu wonen zijn zeer schrijnend. Daarom zijn we des te meer gemotiveerd om hun nieuwe huis te realiseren. Na het bezoek zijn we naar ons huis gegaan, hebben kwartier gemaakt en na een pizza en een flinke borrel zijn we in onze slaapzak gekropen. Trouwens voor de statistieken, het is hier nu 32 graden.......

Lieve groeten van ons allemaal

• 17 Mei 2009 - 15:31

Michel:

Heel veel succes. Leuk om het op deze manier ook te kunnen volgen. En voor straks lekker eten.

• 17 Mei 2009 - 17:20

Nienke:

Oh nee Door, wat balen!!! Coordineren vanuit je stoel dus... Geweldig wat jullie voor Ceca en haar familie doen! Heel veel succes!
    P.S. Wij zijn vandaag veilig aangekomen in Turenne. Lekker een weekje genieten van de Franse zon. Veel liefs!

• 17 Mei 2009 - 17:54

Diana:

Hallo allemaal,

Kuiten zijn blijkbaar gevoelige onderdelen voor Make Sensers... Voorzichtig dus! Maar dat er genoeg motivatie is, kan ik begrijpen na het levensverhaal van de familie van Ceca. Wellicht goed te weten dat we nu bijna € 2.000 via de site hebben kunnen ophalen, en ook nog wat rechtstreeks via de bank! Dus het huis is gefinancierd!
    Wat ons trouwfeest betreft: die was spetterend en onvergetelijk! Details en foto's volgen snel!

Succes!
    Diana

• 17 Mei 2009 - 18:26

Mariska:

Nou Door dat heb je weer mooi voor mekaar. Geniet maar lekker van de zon, hier is het weer nog niet al te best. Heel veel succes met het mooie project bij de familie van Ceca.
    Lieve groet van ons allemaal

• 17 Mei 2009 - 20:12

Marielle:

Hoi lieve allemaal, wat een treurig verhaal over Ceca's familie. En zo zijn er natuurlijk vele in Bosnië. Gelukkig zijn jullie daar om hen in elk geval de helpende hand te bieden. Ik begrijp van Meriam dat jullie vandaag al lekker zijn opgeschoten. Goed hoor! Ik hoop voor jullie dat de temperatuur iets zal zakken. En tot die tijd vooral blijven drinken he! Water, uiteraard... ;-)
    Liefs, Marielle

• 17 Mei 2009 - 20:42

Eric Van Hulten:

Wat een verhaal zeg.
    Ik stuur dit bericht wel door naar Ton en Bram en naar Max en Wilco.
    Ook naar de familie van Frans. De rest is allemaal op vakantie dus dan kijken ze toch geen mail.
    Ik wens jullie veel sterkte en ik leef in elek geval mee met jullie.
    Sukzeven is meer dan succes zus wens ik jullie suc7!!
    Groetjes en veel kusjes voor Frans
    Eric

• 17 Mei 2009 - 20:43

Chantal :

hoi hoi
    OOh die kuitbenen die mogen jullie de volgende x wel verzekeren . Fijn om te lezen dat alles goed verloopt en dat het weer lekker mee werkt.Wel een tikkeltje te heet denk ik maar alles beter als regen. Jos niet te bruin thuis komen!!! Zer hem op morgen .Jos dikke kus en een traan van Rietje .

• 17 Mei 2009 - 20:55

Diana (nog Een Keer):

Was nog vergeten te bedanken voor ons trouwcadeau... Hoe toepasselijk om voor ons een kip/geit/koe te kopen voor de familie van Ceca. Het is hen van harte gegund! Liefs, Diana en Tom

• 18 Mei 2009 - 09:37

Henk En Marion:

Hallo allemaal,

Wat een triest verhaal zeg over de fam. van Ceca. Maar goed dat jullie daar veel kunnen doen.
    Het weer is er ook super lees ik, mooi hoor.

lieve groetjes uit IJsselstein

• 19 Mei 2009 - 08:30

Johan En Anne-Marie:

Hoi allemaal, wat een goed project, wij wensen jullie veel succes. Kan Frans en de anderen een beetje koken? Vast wel, dat hebben wij zelf vele malen ervaren. Liefs en groeten