Op de goeie weg - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Op de goeie weg - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Op de goeie weg

Door: Marielle en Meriam

Blijf op de hoogte en volg

09 Mei 2007 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Gisterenavond een Bosnische Nederlander ontmoet die ons helemaal heeft bijgepraat (3 uur lang!!!!)over Bosnie. Zo weten we nu dat er 2 keer per week een bus van Arnhem naar Doboj gaat en weer terug. Hij kende ook onze chef de clinique en ook Prijatelsjka Kuca en zegt dat hij zelfs een keer bij Dickie op de koffie is geweest in Nederland. Hij heet Vito en woont in Apeldoorn.

Vanochtend weer om 8 uur in het ziekenhuis, maar konden weinig doen want de materialen om te soppen waren er nog niet, dus zijn we inkopen gaan doen,we hebben met Marlies van alles besproken, naar de bedrijfsjurist van het ziekenhuis geweest om onze paspoorten in te leveren zodat hij er mee naar de politie kon. Verder papier gefaxd naar Nederland zodat alle vrijwilligers een brief bij zich hebben van het ziekenhuis en dat het ziekenhuis een brief heeft dat Make Sense! hen gaat helpen. Kortom, je kan het maar druk hebben op zo'n dag. Vanmiddag toch begonnen met de muren te soppen en het is ongelofelijk, maar we hoeven bijna niet meer te schilderen....wat een rotzooi kwam er vanaf zeg. De tussenstand van de kakkerlakken is vandaag na correctie van gisteren (we waren een heel nest vergeten) geeindigd op 86.

Morgen gaan we de vloeren verder afmaken (als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan is inmiddels een gevleugelde uitspraak geworden, maar volgens mij komt het goed) en gaan we beginnen met het slopen van de badkamer.

We kunnen niet wachten totdat jullie komen en het enthousiasme van de medewerkers van het ziekenhuis ook kunnen ervaren. We hebben vandaag van minimaal 4 kanten gehoord dat ze zo blij zijn dat wij komen helpen. Van de portier tot de beveiliging, tot de jurist, iedereen is ons nu al dankbaar en de chef de clinique kreeg een lichtje in zijn ogen toen hij hoorde dat we misschien volgend jaar weer willen komen. Nou, daar doen we het toch voor.

Het laatste nieuws is dat de vrachtwagen voor loopt op schema. Dat is voor ons niet zo best want we hadden gehoopt dat Herman, Elaine en Roderick konden helpen uitladen, maar zoals het er nu uitziet staan we morgen of vrijdagochtend al te buffelen. Nogmaals een oproep voor een masseur.

Het huis heeft inmiddels een mini metamorfose ondergaan en ruikt citroentjes fris en ziet er met de gevonden gordijnen ook nog een soort van gezellig uit. Kortom jullie zijn meer dan welkom.

Dobar dan!

  • 09 Mei 2007 - 18:10

    Riny:

    Geweldig dat jullie al zo lekker aan de gang zijn. Zorg vrijdag a.u.b. voor een heftruck en mankrach,want het is echt veel wat er in de vrachtwagen zit. Volgens de weegbrug 10.000 kilo.
    Denken jullie ook nog aan een afsluitbare ruimte om onze bouwmaterialen veilig te stellen.
    Ik hoop echt dat de vrachtwagen snel de grens over is, want dan heb ik pas rust.
    Vergeet ook de vlag van TCG niet, die heeft de chauffeur, en natuurlijk de foto.Doe rustig aan de komende dagen,wij komen eraan en jullie mogen nog 1 week.
    liefs Riny

  • 09 Mei 2007 - 18:37

    Dorathe:

    Wel ff dimmen daar, jullie moeten inderdaad nog een week. Vandaag heb ik Intratuin IJsselstein mogen plunderen op de uitverkoop afdeling van mijn nicht Bianca! Wat schilderijen, zijde bloemen, bloempotten, 2 tafelkleedjes etc. Zelfs een mooie boomzaag voor de pa van Bozidar. Ook heb ik de bloemenzaak van mijn neef John Baars leeggehaald. Geweldige rozen, bloempotjes, decoratie-materiaal echt helemaal top. John heeft ook nog een neppalmboom stuk gemaakt voor de hal van de afdeling. Jan, je ziet het ik heb ook toffe familie net als jij. Morgen ga ik met Mariska shoppen met extra geld wat Wilfred bijelkaar geharkt heeft, De bloeddrukmeters komen eraan, zeg dat maar vast. Ik dacht ook thermometers te kopen. Het is veel geld dus alle ideeen zijn welkom. Als iemand nog iets structureels bedenkt laat het me weten. De gratis koelkast heeft Diana geregeld die haal ik morgen op in Maarsen met de bus van Sanato. Ook de schilderijen van de kunstschilders in Nieuwegein haal ik op. Het wordt een hele rondrit want Bauke heeft 2 loeizware schoolborden geregeld die we ook morgen ophalen. Doe allemaal voorzichtig, jullie zijn super bezig en tot heel erg snel!

  • 10 Mei 2007 - 08:03

    Wilma:

    Wat een geweldig nieuws allemaal. Ik kan bijna niet wachten tot morgen. Ik heb er enorm veel zin in!
    Zojuist heeft Ben Strien de borden gebracht. Ziet er helemaal geweldig uit. Gisterenavond kwam de bijdrage van mijn vrienden, familie en collegagroep op bijna 700 euro!
    Ik wil best wel een uurtje jullie nekken masseren, maar voor volgend jaar vragen we gewoon een fysiotherapeut mee!
    Tot zaterdag.
    Dikke kus, Wilma

  • 10 Mei 2007 - 17:38

    Arie :

    hebben we wel stroom in het huis

  • 10 Mei 2007 - 19:20

    Saskia:

    Hoi Collega en andere hulptroepen. Doen jullie inderdaad rustig aan! De papier zijn goed aangekomen en die zal iedereen dus bij zich hebben. Morgenochtend gaan Daan en ik de andere hulptroepen uitzwaaien, die jullie komen versterken. Zelfs de burgemeester zal er zijn heb ik begrepen. Extra publiciteit kan geen kwaat voor een volgende keer. Super trouwens dat de mensen de ruimtes al hebben leeg gemaakt voor jullie. Dat scheeld een hoop tijd.

    Nog een tip van een klusser. Werken van boven naar beneden en kamer voor kamer. En Meriam:"De verf moet op de muren niet op jezelf".

    Heel veel succes daar en maak ook een beetje plezier. Geen stress over het werk hier. Daan is haar stem kwijt dus het is lekker rustig op het kantoor en we spelen hints om elkaar te begrijpen. Ik kan me dus een beetje in jullie comunicatie probleem inleven.

    Saskia

  • 12 Mei 2007 - 08:37

    Margriet De Schepper:

    Wat een enthousiasme en werkkracht laten jullie berichten overkomen. Heel veel succes met het realiseren van jullie plannen daar. Ik blijf de voortgang met een warm gevoel volgen.

    Veel groeten vanuit Delft, Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 01 Nov. 2006
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 165934

Voorgaande reizen:

20 Mei 2016 - 27 Mei 2016

2016: Een huis voor de familie Todic

28 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Een huis voor de families Petrovic

20 September 2014 - 27 September 2014

Een huis voor Branko

09 Mei 2013 - 16 Mei 2013

Een huis voor de familie Miljanovic

01 Mei 2012 - 11 Mei 2012

Een huis bouwen voor de familie Gojic

18 Mei 2011 - 27 Mei 2011

Een huis bouwen voor Dean!

15 Mei 2009 - 23 Mei 2009

Een nieuw (t)huis voor Ceca's familie

20 September 2008 - 27 September 2008

Vrijwilligersreis 2008

04 Mei 2007 - 19 Mei 2007

Vrijwilligersreis 2007

Landen bezocht: