Lekker opgeschoten - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Lekker opgeschoten - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Lekker opgeschoten

Door: Marielle en Meriam

08 Mei 2007 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Na de wat tegenvallende berichten van gisteren nu alleen maar goed nieuws (behalve dan de hernia die we allemaal hebben opgelopen en de blaren op onze handen. Vanmorgen was het ziekenhuis (bijna) helemaal leeg. Zoran was er met 3 mannen en we konden aan de slag! Met zijn achten de vloer gaan verwijderen (jaahhaaa, toch maar geholpen ondanks de asbest)en die lag er om 13.30 helemaal uit!! We waren dan ook kapot, want het was op veel plekken echt bikken met beitels en plamuurmessen en hamers om het vinyl er uit te krijgen. De vloer er onder was op verschillende plekken zeer slecht, echt hele gaten, maar die zijn inmiddels gedicht. Na Zoran tot wanhoop te hebben gedreven is het nu toch gelukt (hopen we) en komt er in plaats van een 3 centimeter dikke laag op de vloer een 3 milimeter dikke laag op. Eerst bestond het niet, maar we zijn er over blijven zeuren en dat helpt. Een van de handige Bosniers blijkt heel goed nederlands te spreken want heeft 3 jaar in Nederland gewerkt. Dat is erg handig, hoewel Zoran goed engels spreekt is het soms makkelijk om even in je eigen taal iets uit te leggen. Bovendien is het een erg sympathieke man. Zometeen gaan we kijken hoe de laag in de pilot kamer wordt gestort en dan beslissen we of ze er mee verder mogen gaan.

Nog even over gisteren. Wat heel leuk/apart/bijzonder was, was de bespreking met de mensen van het ziekenhuis. Wij waren met Zoran en Marlies en zij waren met de chef van de afdeling een verpleegkundige en een facilitair manager. Wij vroegen aan Zoran in het engels hij vertaalde naar Bosnisch, gaf het aan ons terug in het engels en dan wij weer overleggen in het Nederlands. Overigens zijn die Bosniers erg lang van stof, want zij praten een kwartier en we kregen 1 zin van Zoran terug.
Dat kan ook aan Zoran liggen want ik heb al diverse keren "spraakverwarringen" met Zoran gehad. Oftewel hij luistert gewoon niet en we moeten alles 6 keer zeggen. Maar goed, we zijn volhardend dus uiteindelijk doet hij toch wat wij willen dat hij doet.

Jullie zullen straks niet weten wat je ziet als je hier komt. Dan ziet het er nog beroerder uit dan wij het aantroffen zo zonder vloerbedekking. Overigens is de kakkerlakken tussenstand vandaag blijven steken op 23.

PS 1 leuk artikel in het AD, bedankt Jan
PS 2 Kanjers met het inladen. Leuke fotos

• 08 Mei 2007 - 16:41

Dick En Nell,:

Nog even op speciaal verzoek van Jan, van de Baanderij, om een foto te sturen waarop hij zijn vrouw kan laten zien dat hij echt aan het werk was. Het is foto 002 en of hij echt aan het werk was? Beoordeel het zelf, maar ook Perry die ongeloofelijk veel werk heeft gedaan en Cees waren erg druk. Jongens nog hartstikke bedankt voor het vele werk wat jullie hebben gedaan. Op foto 004 zie je de twee vrachtauto's met de achterkant tegen elkaar staan om de bedden, tafels en stoelen over te laden.
    Dick

• 08 Mei 2007 - 17:37

Dorathé:

Hé Kanjers, de masseur komt er aan, volgens mij is Bauke fysiotherapeut geweest in een vorig leven. Ik maak me wel zorgen over jullie asbest inname, had het toch iemand anders laten doen. We hebben jullie nog heel lang heel hard nodig. Vandaag gehoord dat we minstens 7 schilderijen hebben via Sasja Bork en kunstenaars uit Nieuwegein. Daarnaast Trudy van Entre Femmes die ook kunst wil sponsoren. We hangen alles vol! Mijn Tom heeft bij de tandarts veel tandenborstels en tandpasta gescoord lief he, een hele tas vol. We komen er aan om te helpen, nog even geduld! Het busje komt zo....De 40 paar nieuwe schoenen zijn ook binnen a 160 euro 't stuk maar dan gratis. Dag allemaal en probeer ook 's avonds lekker uit te rusten. Liefs Dorathé

• 08 Mei 2007 - 18:32

Mark En Manon:

Beste allemaal,

Wat doen jullie goed werk zeg! We kijken elke dag even hoe het er mee gaat.
    Petra, als we je sms-jes niet hebben beantwoord kwam dat door wat problemen met telefoon. Vandaar dat we het eventje zo oplossen. Petra en Nico, we zijn benieuwd wat jullie er allemaal van vinden. Het is toch de eerste keer dat jullie meegaan.
    We horen het zeker allemaal wel als jullie weer thuis zijn.

Groetjes Manon en Mark

• 08 Mei 2007 - 18:44

Nienke:

Lieve allemaal,

Wat zijn jullie goed bezig! Heel leuk om jullie zo op de voet te volgen. Ga zo door en versterking is bijna onderweg.
    Heel veel succes en liefs!

• 08 Mei 2007 - 19:50

Bert:

Te vet, cool enz. Geweldig dat jullie ze aan het werk heben gekregen. Ik voel het, het gaat lukken. Misschien niet alles maar wel veel, heel veel. Dikke kus voor Meriam en doe de rest van het spul dan ook maar. Zie jullie zaterdag.

• 09 Mei 2007 - 12:54

Jan/Nelke:

Leuk gedaan die site,makesense dat zou petra bedacht kunnen hebben!
    Nico doe je een beetje rustig aan daar,want wat ik zo allemaal heb gelezen kom je als een kurkentrekker thuis.
    Wij liggen momenteel midden in Heemstede.
    Hee dag he en laat je niet gek maken daar.liefs Jan/Nelke

• 09 Mei 2007 - 15:06

Luna:

x45hvo9uhnza87hgfs9njghgggggee34567fcdhemnjg luna

• 09 Mei 2007 - 15:09

Petra:

Hoi liefjes,

Goed bezig en leuk dat het allemaal lukt en zo goed gaat. Wat leuk dat die kinderen ook weer zo blij zijn om jullie te zien. Ik hou jullie in de gaten en neem nu afscheid van Dick zodat hij jullie kan komen helpen. Veel succes allemaal. Kus

• 09 Mei 2007 - 15:14

Marcel:

Goed bezig daar. zo te lezen kan het niet anders dan een groot succes worden. het enthousiasme van jullie verhalen is mooi om te lezen. Veel succes nog.