Welke handige Bosnische mannen? - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu Welke handige Bosnische mannen? - Reisverslag uit Doboj, Bosnië en Herzegovina van makesense - WaarBenJij.nu

Welke handige Bosnische mannen?

Door: Marielle en Meriam

07 Mei 2007 | Bosnië en Herzegovina, Doboj

Vanochtend zouden vier Bosnische vakmannen onder Zorans leiding in het ziekenhuis aan de slag gaan met het breken van de badkamer/toiletten en het egaliseren van de vloeren. Maar ja, dit is Bosnie, dus ze waren er niet... gelukkig zagen we dat in Nederland aankomen en zijn we eerder vertrokken. Vanochtend hebben we eerst in het kindertehuis met Zoran en Marlies gesproken over de voorbereidingen. Overigens na een ernstig koude start: we hebben ff geen warm water in ons huis. Oh en we hebben ook nog steeds geen stroom... Maar Zoran zegt: het komt goed. Dat zei hij overigens vorige week woensdag ook over deze maandagochtend...
Het positieve is dat Petra vanochtend het huis heeft schoongemaakt. Het ruikt citroentjesfris! Ondertussen waren wij met z'n drietjes in het ziekenhuis. En dat is meteen het andere goede nieuws: de "chef de clinique" en zijn medewerkers waren erg enthousiast en willen er alles aan doen om het project te laten slagen! Morgen zijn de patienten van de kamers af en kunnen we beginnen met schoonmaken, schuren en slopen. Woensdag gaat Zoran aan de slag met egaliseren. Donderdag is de vloer uitgehard. Aldus Zoran... Kortom, we blijven er boven op zitten.

• 07 Mei 2007 - 16:18

Dick En Nell:

Hoe komt het toch dat je vaak geen afspraken kuntn maken? Heeft het met cultuur te maken, is het desinteresse of gewoon domme pech? Ik ben blij dat jullie vooruit zijn gegaan zodat er in ieder geval vroegtijdig ingegrepen kan worden. Fijn he dat Petra erbij is anders had het mooi een smeerboel geweest wanneer wij waren aangekomen.
    Het laden van de vrachtwagen gaat ook niet helemaal zoals gepland. De vrachtwagen uit Krefeld zou om 14.30 uur in Gouda aankomen en de vrachtwagen met bedden zou om 13.00 uur in Tiel gaan laden. Riny, Bauke, Bert en ik en twee echte verhuizers waren op tijd aanwezig, de vrachtauto kwam pas om 15.45 uur en de wagen uit Tiel hebben we helemaal niet gezien.
    Het laden ging verder geweldig goed, met de complimenten aan Ferry en de twee verhuizers maar om 17.00 uur moesten we weg want dan sluit alles bij de Baanderij. Maar we hebben al wel alle bedden, nachtkastjes en veel pallets met losse dozen en de matrassen ingeladen. Morgenochtend gaan we weer verder.
    Jullie in Bosnie heel veel strerkte en de rest veel succes met de voorbereidingen voor het vertrek.
    PS Mooi he de foto's van het vertrek, dat heeft Nell toch maar mooi voor elkaar gekregen.
    Groeten, Dick

• 08 Mei 2007 - 07:02

Jan:

Even in het kort over de vloerbedekking: Als er een laag van 3 cm cement wordt gestort dan zal dat 3x1 week is drie weken moeten drogen! Daarna moet het alsnog worden geegaliseerd! Egaline voor 250m2 weegt 1400kg (transport!?) en kost ongeveer 900 euro exclusief btw. Dus als het ergens in Bosnie verkrijgbaar is...

Alternatief: In Doboj een andere vloerbedekking zoeken in de vorm van een materiaal dat snel en zonder egaliseren over het cement heen kan, bijvoorbeeld keramische tegels. Maar dat betekent ook een legertje tegelzetters. We kunnen ons dan wel beperken tot die gedeelten van de afdeling waar nog geen tegels liggen.

• 08 Mei 2007 - 09:44

Ellen:

Hai,
    Wat goed dat jullie dit allemaal geregeld hebben. We hopen dat alles een beetje soepel verloopt.
    leuke site, groetjes aan Nico & Petra van dochter Ellen uit New Zealand.
    Doeg Ellen

• 08 Mei 2007 - 11:57

Dick En Nell,:

Kwartiermakers, Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat en dat Zoran en zijn medewerkers zoch aan de afspraken houden zodat wij zondag als een speer kunnen beginnen. Vermaakt Nico zich ook nog een beetje met al die vrouwen om zich heen?
    De vrachtwagen is vanmorgen geladen, tot aan de nok toe vol. Zorg dat er genoeg medewerkers zijn anders loop je je een ongeluk. Een heftruck is het minste maar een of twee palletwagentjes of ander rijdend materieel zou ook niet gek zijn. De vrachtwagen is vanmorgen om 12.00 uur uit Gouda vertrokken. Tot zaterdag in Doboj.
    Dick

• 10 Mei 2007 - 08:11

Ineke Vink:

.Ik vind dat jullie een goed projekt
    hebben .en wens jullie heel veel sucses ermee ...ik blijf dit volgen .lees iederedag ff jullie mail

gr en sucesineke